MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

problem z odbieraniem email

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

problem z odbieraniem email

Postautor: sm7 » 26 kwietnia 2017, 11:44

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Witam
Prośba o jakieś sugestie dotyczące rozwiązania problemu.
Środowisko: Thunderbird, oprogramowanie antywirusowe Eset, poczta w home, protokół imap, skonfigurowane filtry przekierowujące wiadomości do określonych folderów (na serwerze), użytkownik korzysta z takiej poczty na 2 komputerach (analogiczna konfiguracja).
Problem pojawia się nie za każdym razem ale regularnie.
Wiadomości pobierane są bardzo wolno (nawet bez załączników), często jest komunikat, że są nowe wiadomość (folder na niebiesko) ale po wejściu w dany folder nie są one widoczne. Zamknięcie i uruchomienie Thunderbirda (czasami np dwukrotne) powoduje, że wiadomość pojawia się w określonym folderze.
Swego czasu (klika miesięcy temu) był problem z oprogramowaniem eset w powyższej konfiguracji, że należało zamknąć i uruchomić Thunderbirda aby pobierane były wiadomości ale występowało to wtedy prawie za każdym razem i wydaje się, że ten problem został usunięty.
Oczywiście był wykonywany backup/restore profilu, odinstalowany Thunderbird, jak również profil definiowany od początku i nic nie pomogło.
Prośba o jakieś sugestie.
Z góry dziękuję
S
sm7
 
Posty: 7
Z nami od: 26 kwietnia 2017, 11:27

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: allizom » 08 maja 2017, 08:54

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.96 Safari/537.36

Również zmagamy się z tym problemem. Niezależnie czy jest to najnowszy Thunderbird, czy wersja starsza. Również mamy pocztę na imapie i w home.pl
Problem pojawia się i na linuxie i na windowsie.
Zastanawiam się, czy problem nie leży po stronie home.pl

@sm7: udało Ci się coś ustalić?
allizom
 
Posty: 2
Z nami od: 08 maja 2017, 08:51

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: sm7 » 17 maja 2017, 11:12

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36

Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. Cały czas problem występuje o różnych użytkowników co jakiś czas ale regularnie.
Nowsze wersje Thunderbirda także nie rozwiązują problemu.
Również moje podejrzenie to był home.pl. Niemniej oni oczywiście uważają, że to nie jest problem po ich stronie skoro w webpanelu nie występują
Problem staje się bardzo uciążliwy. Wydaje się jakiś czas temu (dłuższy czas) problem nie występował.
sm7
 
Posty: 7
Z nami od: 26 kwietnia 2017, 11:27

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: sm7 » 17 maja 2017, 11:13

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36

Jeżeli ktoś jeszcze miał taki problem lub ma jakieś sugestie prośba o informację.
sm7
 
Posty: 7
Z nami od: 26 kwietnia 2017, 11:27

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: dexter » 17 maja 2017, 11:20

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:55.0) Gecko/20100101 Firefox/55.0

Sprawdź tu, czy to nie to samo => viewtopic.php?f=16&t=48488
dexter
Moderator
 
Posty: 6908
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: sm7 » 17 maja 2017, 11:48

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36

Dzięki za odpowiedź. Ano wygląda, ze dokładnie to samo
sm7
 
Posty: 7
Z nami od: 26 kwietnia 2017, 11:27

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: nemore » 18 maja 2017, 14:09

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Problem tkwi z łączeniu się z serwerem/certyfikacją - klient się niby łączy lecz nie akceptuje certyfikatu. Ba certyfikat jest dodany do serwerów ale nadal jest problem.
Firewall tego nie blokuje (na pewno nie ESETA), reinstalacja nie pomaga.
W moim wypadku pomogło usunięcie certyfikatu serwera. Zalogowanie się na inne konto z prawami administratora i skonfigurwania od nowa skrzynki. Przelogować się.. i kliknąć by pobrać wiadomość wówczas od nowa nam woła certyfikat serwera. TB to łyka i działa..
za pierwszym razem wywaliło mi po tej metodzie problem po 24h...
nemore
 

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: ssm7 » 19 maja 2017, 08:40

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36

O jaki certyfikat serwera chodzi?
Jak usunąć certyfikat?
Dodam, że w tym momencie ustawiłem konfiguracje skrzynki: bez szyfrowania, przesyłanie otwartym tekstem.
Jednak rozumiem, że problem po 24h wystąpił więc problem wraca.
Mi też problem występuje co jakiś czas.
ssm7
 

Odp: problem z odbieraniem email

Postautor: allizom » 09 czerwca 2017, 08:26

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/59.0.3071.86 Safari/537.36

Wygląda na to, że jedynym wyjściem jest zmiana dostawcy poczty. Niedługo będziemy prawdopodobnie rezygnować z home.pl
Dam znać czy zmiana dostawcy pomogła :)
allizom
 
Posty: 2
Z nami od: 08 maja 2017, 08:51


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: