MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Problem z odzyskaniem usuniętej poczty

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Problem z odzyskaniem usuniętej poczty

Postautor: Washi » 28 listopada 2017, 11:17

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Witam
Na początku zaznaczę, że przed napisaniem posta spędziłem kilka godzin na przeszukiwaniu wcześniejszych tematów i próbach samodzielnego rozwiązania problemu.

Usunąłem pocztę z serwera, ale ponieważ była synchronizowana przez IMAP, to zniknęła też z Thunderbirda.
Nie porządkowałem folderów, więc nie powinno byc problemu. Otworzyłem plik INBOX w notatniku plus, jest tam ponad 15000 wiadomości (prawie 600MB). Wszystkie mają status "X-Mozilla-Status: 0001", więc nie bardzo jest na co zmieniać.

Utworzyłem nowy folder w folderach lokalnych i skopiowałem plik INBOX zmieniająć mu nazwę na nazwę tego nowego folderu. Stało się coś dziwnego. Mianowicie odzyskałem tylko maile z 2015 roku, dokładnie do 1 grudnia 2015 roku (około 4000 wiadomości). Nie rozumiem, gdzie jest reszta, skoro widzę je w pliku INBOX.

Z góry dziękuję za pomoc.
Washi
 
Posty: 1
Z nami od: 28 listopada 2017, 10:56

Odp: Problem z odzyskaniem usuniętej poczty

Postautor: Mirek » 01 grudnia 2017, 01:43

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Wcięło mi odpowiedź, którą parę dni temu zacząłem pisać, więc tym razem w skrócie:
Spróbuj podzielić kopię pliku Inbox na mniejsze części - edytorem typu HxD, gVim, może Notepad++ - czymś, co obsłuży odpowiednio duże pliki.
A potem wgrywaj je do lokalnych folderów - tak jak to robiłeś wcześniej.
Każdy mail w pliku powinien zaczynać się od:
Kod: Zaznacz cały
From -

więc musisz dzielić pliki tuż przed taką linijką.
Jeśli któraś część nie będzie się chciała wgrać, to podziel ją jeszcze bardziej - i tak w kółko - aż namierzysz w którym miejscu (lub w gorszym przypadku: w których miejscach) jest coś co uniemożliwia poprawne wczytanie reszty maili.
Skoro operujesz na kopiach pliku (który oprócz oryginału w folderze ImapMail, mam nadzieję, że masz skopiowany jeszcze gdzieś na boku) - to spróbowałbym też skorzystać po prostu z opcji Naprawy folderu w jego właściwościach (i to nawet jeszcze przed wspomnianą wyżej zabawą w dzielenie).
Mirek
Moderator
 
Posty: 2111
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: _Puma_, Bing [Bot], covo, dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: