MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: szachinista » 23 października 2017, 11:56

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.100 Safari/537.36

1. Sytuacja:

Używam najbardziej aktualnej wersji Thunderbird 52.4.0 (32 bit) dla Windows 7, wersja polska.
Kupiłem nowy komputer (64-bit; wcześniejszy 32-bit) i chciałem na nowym zainstalować TB.
Udało mi się skonfigurować wszystkie 3 skrzynki: o2.pl, gmail.com i trzecią firmową, ale wyskakują błędy przy wysyłaniu.
Wiem, że program 32bit działający na moim komputerze nie jest główną przyczyną błędów, bo TB jest dostępny tylko w wersji 32bitowej dla Windowsów.

2. Problemy:

Dla wszystkich 3 skrzynek, podczas wysyłania wiadomości, wyskakiwał mi komunikat błędu:

Wysyłanie wiadomości nie powiodło się.
Wysyłanie wiadomości nie powiodło się, ponieważ upłynął limit czasu połączenia z serwerem smtp.gmail.com poczty wychodzącej (SMTP).
Należy spróbować ponownie lub skontaktować się z administratorem sieci.


Gdy jednak próbowałem tak kilka razy pod rząd wysłać tego samego emaila, to za którymś razem ten email został wysłany!
Raz za trzecim, raz za piątym, a raz za dziesiątym razem. Nie zauważyłem reguły.

Często po udanym wysłaniu pojawiał się kolejny błąd:

Wystąpił błąd podczas zapisywania wiadomości do folderu Wysłane. Czy ponowić próbę?

Czasem udało się za którymś razem zmusić TB do zapisania wiadomości w folderze Wysłane
i po kilku minutach 1 wiadomość email została wysłana, ale zwykle rezygnowałem z zapisu.
Mimo to email często był w folderze Wysłane mimo rezygnacji.

Do tego przy odbieraniu poczty TB często jakby zamulał.
Ściąganie nowej poczty trwało bardzo długo, nawet 30-60s szarpało 1 nową wiadomość
wyświetlając w lewym górnym rogu kółko oczekiwania.

3. Konfiguracje

Skorzystałem z sugestii TB do konfiguracji skrzynek.
Dodatkowo sprawdziłem na screenach czy ustawienia są takie same jak na poprzednim komputerze - były.

Konfiguracja jaką ustawił mi TB:
Nazwa serwera: imap.gmail.com
Port: 993 (=domyślny)
Użytkownik: ***@gmail.com

Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS (widoczne opcje: Bez szyfrowania, STARTTLS, SSL/TLS)
Metoda uwierzytelnienia: OAuth2 (widoczne opcje: Normalne hasło, Szyfrowane hasło, Kerberos / GSSAPI, NTLM, Certyfikat TLS, OAuth2)

Wychodząca: smtp.gmail.com
port: 465

Konfiguracja, która działała na poprzednim komputerze różniła się tylko metodą uwierzytelniania: "Normalne hasło"
i na starym komputerze miałem podobne problemy z pocztą firmową, ale mniej uciążliwe.

===

Dla konta o2.pl TB ustawił:
Nazwa serwera: poczta.o2.pl
Port: 993 (=domyślny)
Użytkownik: ***@o2.pl
Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS
Metoda uwierzytelnienia: Normalne hasło
Wychodząca: poczta.o2.pl
port: 465


3. Próby rozwiązania:

Starałem się zmieniać porty na poczcie gmail.com. Żadna inna konfiguracja nie zadziałała. Próbowałem kilku. W końcu się poddałem. Usunąłem konto gmail.com z TB i dodałem je ponownie. Domyślna konfiguracja pozwalała mi odbierać i wysyłać emaile, ale te komunikaty były bardzo uciążliwe.

Żaden z tych artykułów mi nie pomógł:

https://support.mozilla.org/pl/kb/thunderbird-i-gmail
https://support.mozilla.org/pl/kb/synchronizacja-imap
https://support.mozilla.org/pl/kb/konfiguracja-konta

Wyłączyłem Norton Security (na poprzednim komputerze ESET). Problem pozostał.

Na tym forum też nie znalazłem odpowiedniego tematu.

Próbowałem diagnostyki:

http://mozillapl.org/wiki/Standardowa_Diagnostyka:_Thunderbird

U mnie nie ma pliku xul.mfl. Jest tylko xulstore.json . Usunięcie go nie pomogło.

Usunięcie pliku localstore.rdf usunęło problem dla skrzynki gmail.com i skrzynki firmowej.
Dla skrzynki o2.pl problem nadal występował.

Usunąłem znowu wszystko i zainstalowałem po kolei 3 konta jedno po drugim sprawdzając pojedynczo czy działają.
Na o2.pl dalej wyskakiwały błędy. gmail.com działał i skrzynka firmowa też.

Czwartego dnia wgrałem localstore.rdf oraz localstore-safe.rdf do nowego katalogu profilu i sprawdzałem czy działa.
Dopiero usunięcie tych plików ponownie usunęło problem także ze skrzynki o2.pl i odblokowało pobieranie poczty na skrzynkę firmową.

Po 4 dniach szukania udało mi się dziś znaleźć rozwiązanie!

Proponuję wpisywać tu posty pod frazę, które pasują do frazy "Wysyłanie wiadomości nie powiodło się".
Wtedy ludzie trafią tu z google i mam nadzieję, że znajdą rozwiązanie tej kategorii problemu z TB.

P.S. Ta strona pomocy nie zawiera treści:
http://mozillapl.org/wiki/Przywracanie_profilu_po_uszkodzeniu

P.S.2. Kolejne wersje TB nie powinny mieć tego typu problemów.
Są bardzo uciążliwe i na pewno da się je jakoś ominąć nie przechodząc diagnostyki.
Drugiego dnia rozglądałem się już za innym klientem pocztowym, ale ciężko było znaleźć coś równie dobrego jak TB.
Tylko to mnie determinowało do znalezienia rozwiązania przez 4 dni!
szachinista
 
Posty: 3
Z nami od: 18 października 2017, 19:02

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: szachinista » 25 października 2017, 13:18

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.100 Safari/537.36

Zbyt wczesna była moja radość.

Piątego dnia znów wróciły problemy z wszystkimi trzema pocztami!

Wysyłanie wiadomości nie powiodło się.
Wysyłanie wiadomości nie powiodło się, ponieważ upłynął limit czasu połączenia z serwerem mail.surebety.pl poczty wychodzącej (SMTP). Należy spróbować ponownie lub skontaktować się z administratorem sieci.


Za którąś próbą wysłania dopiero idzie.
Do tego dochodzi problem z FTP. Również zamula.
Sprawdziłem, ale to raczej nie problemy z internetem.

P.S. Nie widzę jak tu można dodać jakiś screen.
szachinista
 
Posty: 3
Z nami od: 18 października 2017, 19:02

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: crazyhenry » 29 stycznia 2018, 18:24

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

U mnie ten problem występuje nagminnie. Jest :OSTRZEŻENIE i
"Odpowiedź serwera:4.7.1<adresat> i #CR-OUT-DEF-11#1
sprawdź adresata i ponów próbę"

Wysyłam maile do kilkunastu osób jednocześnie i przy usunięciu ostatniej, ten sam komunikat pojawia się przy kolejnych itd. Odinstalowywałem TB całkowicie i nic. Raz na 100 razy poczta wychodzi jak błyskawica ale najczęściej jest ten błąd. Ustawienia sprawdzałem 100 razy. Mam je zapisane i kiedyś wszystko grało ! Skanowałem avastem - nie pomaga. Co jest grane? Wykorzystywałem myki z poprzednich odpowiedzi forumowiczów bez rezultatu. Mam już 70 -tkę i łeb mi od tego problemu napier*** jak ruski traktor. Może ktoś z Was uleczy to gó*no, bo ja nie mam na to pomysłu! Z góry dzięki za reakcję.
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: Mirek » 29 stycznia 2018, 22:10

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Kiedyś pisałem tu, że w onecie reguła #CR-OUT-DEF-11#1 oznacza (chyba), że przekroczono dopuszczalną liczbę wysłanych maili w ciągu godziny (100?).
Mirek
Moderator
 
Posty: 2151
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: crazyhenry » 30 stycznia 2018, 11:07

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

Mirek pisze:Kiedyś pisałem tu, że w onecie reguła #CR-OUT-DEF-11#1 oznacza (chyba), że przekroczono dopuszczalną liczbę wysłanych maili w ciągu godziny (100?).

Mirku. Jest tylko taka sprawa, że rano /nowy dzień/ wysyłam maile do np. 40 osób /zbiorowo/ i też mi najczęściej odrzuca. A nigdzie w opisie i pomocy nie wyczytałem o takich godzinnych ograniczeniach. Muszę dalej gmerać. A dzisiaj to wszystko szło jak po masełku. Dwa razy wysyłałem jeden za drugim zbiorowe maile do 50 ludzi /2 x 50/ i poczta wyszła błyskawicznie. W dodatku w mailu był plik jpg. Cuda ! To cud jak to, że mając 70-tkę mogę i lubię golić browarek, jaram PS-y mentolowe już ok.50 lat i płucka zdrowe. Nie kaszlę, nie charkam. a mój PC cosik niedomaga, a jest młody, chłe, chłe. Będę dalej się doktoryzował w tym temacie. Dam znać jak coś się ulęgnie.
Dzięki i pozdrawiam
Heniuś
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: crazyhenry » 14 lutego 2018, 09:45

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

I jak na razie nie doczekałem się dobrej podpowiedzi. Wszystkie ustawienia, dotychczasowe podpowiedzi sprawdziłem kilkukrotnie. Od- i zainstalowałem TB kilka razy. I co? Ano jajco! W desperacji zainstalowałem TB 59.0b1 czyli betę i dalej to samo. Czy wysyłam do jednego czy kilkunastu osób najczęściej mam to ostrzeżenie. Teraz to już jest horror. nie umiem zamieścić tu Print Screen -a więc spisuję całe :
Ostrzeżenie
Wystąpił błąd podczas wysyłania wiadomości. Odpowiedź serwera 4.7.1 (xxx@wp.pl)
Recipientaddress rejected. Senderadres deferred by rule #CR-OUT=DEF-11#1. Sprawdź adresata wiadomości (xxx@wp.pl0 a następnie ponów próbę.
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: szachinista » 14 lutego 2018, 10:52

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36

Niestety tu na forum najwyraźniej nie doczekasz się odpowiedzi.
Ja się nie doczekałem.

Nie pamiętam już teraz co zrobiłem, ale jakoś udało mi się samemu to naprawić.
Doktoryzowałem się w google i po kilku dniach chyba z tej strony pomocy co wyżej napisałem coś znalazłem, że się udało.
Popróbuj jeszcze, a jak się nie uda, to może reinstalacja systemu?
szachinista
 
Posty: 3
Z nami od: 18 października 2017, 19:02

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: crazyhenry » 14 lutego 2018, 11:09

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

Dzięki "szachinisto" /co znaczy to slowo, bo ja tylko znam szachistę, chłe, chłe/ za reakcję i odpowiedź. Ja kilkanaście dni surfowałem po internecie w poszukiwaniu porady. Próbowałem różnych wariantów i d*** blada. A reinstalacja całego systemu nie wchodzi w grę, bo musiałbym miesiąc wczytywać wszystko. Już nawet rozpatruję zmianę poczty na inną. Chociaż tak wielu chwali Thunderbirda, to ja zaczynam tracić w niego wiarę. Robiłem próbę do jednego adresata i poczta idzie za każdym razem. do większej ilości adresatów odrzuca każdego. Jednego wywalam to ostrzeżenie wpisuje następnego, następnego i tak dalej. Mam 70 lat i nie mam za dużo czasu na takie zabawy i czekanie....q !!!
W tej najnowszej wersji jaką mam TB 52.6.0 powinno wszystko hulać a tak nie jest. I AVAST sprawdza każdą pocztę przychodzącą, więc jakoś zabezpiecza mnie przed spamem ...
Pozdrówka
Henryk
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: dexter » 14 lutego 2018, 11:24

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

Ten komunikat nie ma najmniejszego związku z Thunderbirdem. Jest to odpowiedź serwera (tak jak napisano w komunikacie) i reinstalacja Thunderbirda ani systemu na to nie pomoże.
dexter
Moderator
 
Posty: 7318
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: crazyhenry » 14 lutego 2018, 11:40

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

Dzięki dexter za błyskawiczną odpowiedź. To już jest coś. Ale co byś teraz zrobił na moim miejscu? Jak dobrać się do tego pieprzonego serwera aby naprawić ten błąd? Na pewno jesteś dexterku 100 razy lepszym ode mnie bystrzachą, więc poradź coś, proszę, bo ja już jestem tak otumaniony, że nie wiem w co uderzyć ! A zależy mi na tym, bo obsługuję pocztę mojego klubu górskiego i codziennie ślę maile. Z odbieraniem nie mam żadnych problemów. Jak wysyłam jednego maila to wszystko idzie też do tych adresatów odrzucanych w zbiorówce. Może trzeba do kogoś napisać ? Do właściciela serwera albo admina? Nie wiem jak to się robi.
Pozdrówka
Henryk
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: dexter » 14 lutego 2018, 12:03

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

No tak, znajdź adres kontaktowy właściciela usługi pocztowej i spytaj o te odrzucenia.

Spytaj, czy nie mógłby podnieść ci limitu wysyłanych mejli, jeżeli to o to chodzi.

Może mógłby napisać, jakie są zasady odrzucania poczty, bo tych #CR-OUT=DEF-11 nie znalazłem, więc i tak do końca nie wiadomo, czym się serwer kierował.
dexter
Moderator
 
Posty: 7318
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: crazyhenry » 14 lutego 2018, 20:39

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

Dzięki dexter-ku, tą drogą pójdę. Przed napisaniem tej odpowiedzi chciałem wysłać maila do żony. JEDNEGO MAILA ! I go odrzuciło ! Może właśnie dobowy limit przekroczyłem? Bo ograniczenia są jak wysyłam przez ONET POCZTĘ. Tam tylko do 50 maili jednocześnie mogłem wysyłać. Jak rozwiążę problem, dam znać. Może innym forumowiczom pomogę...ech.
Pozdrawiam
Henryk
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: