MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: teo » 24 maja 2011, 15:05

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18pre) Gecko/20110522 Namoroka/3.6.18pre

Skoro masz takie same ustawienia Tb na obu komputerach, to sprawdź ustawienia używanej zapory, czy przypadkiem nie blokuje połączeń Thunderbirda.
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Haydack » 26 maja 2011, 15:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Win64; x64; Trident/5.0)

Witam.
Dzisiaj zainstalowałem thunderbirda, skonfigurowałem bez problemu maile na o2, interii i gmail.

Problem wyniknął z skonfigurowaniem konta na onet.pl polega on na pojawianiu sie poniższego komunikatu przy każdorazowym uruchomieniu t-birda

Obrazek

konfiguracja którą przeprowadziłem:
Po skorzystaniu z menu "konifiguracja konta", wpisaniu nazwy użytkownika, maila oraz hasła pojawiło sie okienko z treścią: "Witryna http://poczta.onet.pl żąda podania nazwy użytkownika i hasła. Komunikat witryny: "well-known", uzupełniłem nazwę użytkownika pełnym mailem oraz hasłem.
Dalej przeszedłem do następującego okienka:

Obrazek

Kliknąłem utwórz konto.

Po konfuguracji mail działa, odbiera i wysyła maile.

Pytanie brzmi jak sie pozbyć tego powiadomienia?
Hasło, mail nazwa użytkowanika sa poprawne.
Próbowałem zmian portów pop3 i smtp bez efektów.
Zmieniałem uwierzytelnienie konta oraz ustawienia zabezpieczeń.

Nie jestem przekonany w jakim celu wyświetliło się okienko z treścią: "Witryna http://poczta.onet.pl żąda podania nazwy użytkownika i hasła. Komunikat witryny: "well-known",

Prosze o rady. Dzięki.
Haydack
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: zdzich_15 » 02 sierpnia 2011, 16:34

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20100101 Firefox/5.0

Mam dobrze skonfigurowana pocztę na wp ściąga wiadomości filtruje i ok. Ale na Wp mam ustawione filtry i samo wrzuca do danych folderów dane wiadomości, i teraz chce żeby Mozilla też korzystała z tych wiadomości a korzysta tylko z tych w folderze głównym. Jak to ustawić? Osoby które będą pisać wyłącz filtry na wp albo jakieś inne genialne pomysły to mogą sobie podarować, chce żeby tam też to działało.
zdzich_15
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Tomek » 02 sierpnia 2011, 17:53

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:7.0a2) Gecko/20110729 Firefox/7.0a2

Wp działa w oparciu o protokół pop3, więc Th zgodnie z tym protokołem pobiera wiadomości tylko z katalogu głównego, nie zagląda w żadne utworzone na serwerze. To o czym mówisz jest możliwe na serwerach działających w oparciu o protokół IMAP - np gmail czy gazeta.pl
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: zdzich_15 » 03 sierpnia 2011, 08:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20100101 Firefox/5.0

Czyli jeżeli chciałbym coś takiego zrobić to najlepszym rozwiązanie było by połączyć pocztę z gmailem, pobrać zawartość z wp, potem tam je grupować i dopiero ściągać na Mozille?
zdzich_15
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Tomek » 03 sierpnia 2011, 09:00

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0a2) Gecko/20110802 Firefox/7.0a2

Połączenie z pocztą gmail też ci nic nie da - bo gmail połączy się z wp po pop3 (bo tylko takie połączenie udostępnia wp) - więc dalej nie sprawdzi utworzonych na wp katalogów. Rozwiązanie? Przenieść tą pocztę z katalogów wp na główny katalog wp, oznaczyć jako nieprzeczytaną i pozwolić ściągnąć thunderbirdowi.
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: T.H. » 30 września 2011, 07:25

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/535.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/14.0.835.186 Safari/535.1

Witam! Wykasowałem ostatnio wiadomości z serwera i automatycznie zniknęły wszystkie wiadomości w thunderbirdzie. Czy ktoś wie jaka jest szansa na odzyskanie? Wydawało mi się, że wiadomości powinny być zapisywane na dysku....zaglądanie do kosza nic nie da, jako że wykasowałem wiadomości trwale...może ktoś się spotkał z takim problemem?
T.H.
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Grzegorz » 30 września 2011, 09:25

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0a2) Gecko/20110927 Firefox/8.0a2

zdzich_15 pisze:Czyli jeżeli chciałbym coś takiego zrobić to najlepszym rozwiązanie było by połączyć pocztę z gmailem, pobrać zawartość z wp, potem tam je grupować i dopiero ściągać na Mozille?

Zadziała pod warunkiem, że filtrowanie odbywać się będzie dopiero na serwerze Gmaila (czyli bez folderów na WP). Polecam lekturę Gmail z obsługą innych kont pocztowych w Thunderbirdzie.
GnuPG. Podpisuję własne wypowiedzi. | TrueCrypt. Ufam kryptografii, nie państwu. | Tor. Dbam o swoją prywatność. | OTR. Moje rozmowy nie są podsłuchiwane.

Załóż konto lub kup domenę WWW z linka polecającego: http://www.hekko.pl/?ref=34295
Grzegorz
Moderator
 
Posty: 7486
Z nami od: 15 kwietnia 2007, 12:33

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Mirek » 30 września 2011, 11:41

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.23) Gecko/20110920 Firefox/3.6.23

@T.H.
Za pewne miałeś skonfigurowanie korzystanie z protokołu IMAP (czyli to co na serwerze = to co w programie pocztowym, kasujesz w jednym znika także w drugim). Aby tak się nie działo należałoby korzystać z protokołu POP3 (https://support.mozillamessaging.com/pl ... map-na-pop).
Musisz sprawdzić, czy w katalogu z profilem, w podfolderze ImapMail plik Inbox nadal zawiera skasowane wiadomości.
Jeśli tak - to przy wyłączonym Tb skopiowałbym ten plik do folderu Mail\Local Folders (tylko pod inną nazwą, bo tam już może jest plik Inbox), a następnie odzyskał w nim wiadomości tak jak opisałem to tu: viewtopic.php?p=196747#p196747
Jeśli Inbox jest duży, to przydatny może być któryś z edytorów wymienionych w tym poście: viewtopic.php?p=199132#p199132
Mirek
Moderator
 
Posty: 2156
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Grzegorz » 02 października 2011, 19:53

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0a2) Gecko/20110927 Firefox/8.0a2

Pod IMAP-em Thunderbird też chyba pozwala na jakąś tam konfigurację usuwania wiadomości:
http://i55.tinypic.com/69m1kg.jpg
GnuPG. Podpisuję własne wypowiedzi. | TrueCrypt. Ufam kryptografii, nie państwu. | Tor. Dbam o swoją prywatność. | OTR. Moje rozmowy nie są podsłuchiwane.

Załóż konto lub kup domenę WWW z linka polecającego: http://www.hekko.pl/?ref=34295
Grzegorz
Moderator
 
Posty: 7486
Z nami od: 15 kwietnia 2007, 12:33

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: zielony2011 » 03 października 2011, 17:47

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)

Witam
Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie, po konfiguracji - udało się - coś mi się przestawiło i wygląda to tak:
w odebranej jak i przychodzącej mam podział okna na trzy częsci, w pierwszej tematy wg dat, w drugiej pojawiają się jakieś dziwne znaki typu identyfikator - dłuuugi adres, X-Account Key, X-UIDL,X-Mozilla status itd. same dziwadła i krzaki, w trzeciej częsci normalna treśc wiadomości.

Co mam zrobić, zaznaczyć odznaczyć aby pozbyć się tej drugiej części?

pozdrawiam i sorry za banalne pewnie pytanie
zielony2011
 
Posty: 2
Z nami od: 03 października 2011, 17:28

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: dexter » 03 października 2011, 17:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:8.0a1) Gecko/20110722 Firefox/8.0a1

Widok -> Pokazuj nagłówki -> Standardowe
dexter
Moderator
 
Posty: 8324
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: zielony2011 » 03 października 2011, 17:58

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)

dzięki :) wiedziałem, że to drobnostka, mądrego to warto pytać, pozdrawiam
zielony2011
 
Posty: 2
Z nami od: 03 października 2011, 17:28

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: BTH » 13 grudnia 2011, 12:45

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/535.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/15.0.874.121 Safari/535.2

Witam,

posiadamy Thounderbirda 8.0 w firmie na 6 komputerach skonfigurowanych pod poczte IMAP.
Mamy niemal 3 GB poczty miesięcznie. Serwer udostępnia nam CETI.pl, łącze internetowe 8mb
I mamy problem, że najpierw przychodzi nagłówek, a po 15minutach cała wiadomość.
Na niektórych komputerach wiadomość jest widoczna niemal od razu, a na pozostałych pojawiają się po 15 minutach.
Czy nie da się tak zrobić, by wiadomości były widoczne od razu?
BTH
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Grzegorz » 16 grudnia 2011, 18:32

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:8.0.1) Gecko/20100101 Firefox/8.0.1

Konfiguracja Thunderbirda wszędzie jest identyczna? Czy na tych komputerach z opóźnieniami nie ma przypadkiem zaznaczonej opcji pobierania tylko nagłówków?
GnuPG. Podpisuję własne wypowiedzi. | TrueCrypt. Ufam kryptografii, nie państwu. | Tor. Dbam o swoją prywatność. | OTR. Moje rozmowy nie są podsłuchiwane.

Załóż konto lub kup domenę WWW z linka polecającego: http://www.hekko.pl/?ref=34295
Grzegorz
Moderator
 
Posty: 7486
Z nami od: 15 kwietnia 2007, 12:33

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Iza_02 » 13 lutego 2012, 19:25

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0.1) Gecko/20100101 Firefox/10.0.1

Witam.
Czytam ten długi wątek i wciąż nie znajduje odpowiedzi i rozwiązania mojego problemu. Z Thunderbirda korzystam od dość dawna. Skasowałam konto i teraz nie mogę go skonfigurować na nowo poprawnie. Wciąż pojawia się ten sam błąd. Konto jest założone na własnym hostingu i pod własną domeną. Hosting zaleca następujące ustawienia:
port przychodzdący - imap - 143 - bez szyfrowania
port wychodzący - smtp - 587 - bez szyfrowania
nazwa użytkownika - login@domena
i wszystko jest tak ustawione - sprawdzałam milion razy.
Pocztę odbieram bez problemu, ale nie mogę jej wysłać. Pojawia się komunikat następującej treści:
Wystapil blad podczas wysylania wiadomosci. Serwer pocztowy wyslal nieprawidlowe powitanie: Cannot establish with smtp serwer 176.9.9.231:465, SSl_connect error 10054
Z tego komunikatu wynika jasno, że program podczas wysyłania poczty usiłuje się łączyć przez port 465 mimo, że ma ustawiony w konfiguracji 587.
Odinstalowałam Thunderbirda, wykasowałam folder z Program Files i z Danych Aplikacji, wyczyściłam rejestr z wszystkich wpisów o Thunderbirdzie i ciągle to samo.
Ktoś ma jakiś pomysł, jak to naprawić?
Iza_02
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: baron1 » 27 marca 2012, 23:05

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:11.0) Gecko/20100101 Firefox/11.0

Może ktoś mnie podpowie.mam TH,wszystko działa ok,przychodzące,wychodzące,załączniki,ale za chiny nie mogę wysłać maila z innej aplikacji tzn.konkretnie pliku z programu fakturowego.dodam że działam tak już od roku i było OK i nie zauważyłem kiedy się pojawł problem,ale nie wykluczam że po aktualizacji TH.wyskakuje błąd "Nie powiodło się wysyłanie wiadomości.Kod zwrócony prze MAPI=2 " jakieś pomysły?
baron1
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: Mirek » 29 czerwca 2012, 22:00

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:13.0) Gecko/20100101 Firefox/13.0.1

Pewnie trochę za późno odpowiadam, ale może komuś się przyda...
@Iza_02: Sprawdź, czy masz wybrany dobry serwer SMTP dla danego konta (Narzędzia -> Konfiguracja kont... -> [Konto sprawiające problem] -> Serwer poczty wychodzącej (SMTP): ..............................)
@baron1: Na początek ustaw jakiś inny program pocztowy jako domyślny klient poczty w systemie, a potem z powrotem ustaw Tb jako domyślny.
Jeśli by nie pomogło, to zerknij tu: http://kb.mozillazine.org/MAPI_Support (po angielsku)
Mirek
Moderator
 
Posty: 2156
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: anonimowy perwers » 29 września 2012, 17:42

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/22.0.1229.79 Safari/537.4

Witam
Mam problem natury czysto, że tak powiem mailowej. Otóż nie wysyłają mi się załączniki w mailach. Wszędzie! Zaczęło się na gmailu. Z dnia na dzień przestał wysyłać. Po prostu dochodził do pewnego momentu, a potem zaczynał od nowa. Wiem o maksymalnym rozmiarze i o "zakazanych" rozszerzeniach. Wysyłam zdjęcia w rar. Powiedziano mi bym przeinstalowała flasha. Tak uczyniłam - zero poprawy. Zmieniałam przeglądarki - nic. Byłam zmuszona wysyłać przez wp. No dobra, zawsze lepsze coś niż nic. Aż pewnego pięknego dnia wp. przestał wysyłać! No to uczyniłam jak mi powiedzieli internauci i zainstalowałam jakiegoś klienta poczty. Najpierw był dreamail czy jakoś tak, ale też nie wysyłał. Potem właśnie Thunderbird, który również nie wysyła. Słyszałam, że to może być problem z antywirusem (mam noda32), grzebałam już w nim jak mogłam, niestety nie poszło.
Szukałam wszędzie i nie wiem co mam dalej czynić.
Pomocy!
T przy wysyłaniu maila dochodzi do jakiś 34-40 procent i rzecze:
"Wysyłanie wiadomości nie powiodło się.
Wysyłanie wiadomości nie powiodło się, ponieważ upłynął limit czasu połączenia z serwerem SMTP smtp.googlemail.com. Należy spróbować ponownie lub skontaktować się z administratorem sieci."
anonimowy perwers
 

Odp: Podręcznik konfiguracji Thunderbirda i Kuriera

Postautor: teo » 29 września 2012, 23:47

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1

Najpierw zrób porządek z User Agentem swojej przeglądarki. Obecnie identyfikuje się ona jako Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/22.0.1229.79 Safari/537.4
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

PoprzedniaNastępna

Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: