MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

wysyłanie i odbieranie poczty

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: gizelao@autograf.pl » 02 lipca 2006, 09:52

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl; rv:1.8.0.4) Gecko/20060508 Firefox/1.5.0.4

Przeczytałam w tematyce listów o problemie z wysyłaniem poczty. Mam równiez takie problemy jak:np. ostrzezenia o konfiguracji konta, która jest dobra;wysyłam i odbieram kilka miesiecy nic nie zmieniwszy! Nie wysyłana jest poczta z uwagą,ze "powitanie(??) jest jakieś...... (nawet nie pamietam tych dziwnych uwag!) i ty podobne, kończące się wieloma znakami zapytania!
Po odczekaniu jakiś czas , znikająą i poczta zostaje wysłana. Druga sprawa: jaka jest "współpraca" z serwerem Onetu, poniewaz ostatnio zdarza się,ze nie docierają do mnie e-maile np. z Krakowa!
Czy wiadomo Thunderbirdowi coś na ten temat?
Z góry dziekuję za wzięcie pod uwage tych niedociagnięc programu! Gizela [/url]
gizelao@autograf.pl
 

Re: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: E2rd » 02 lipca 2006, 15:39

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; pl-PL; rv:1.8.0.1) Gecko/20060130 SeaMonkey/1.0

gizelao@autograf.pl pisze:Nie wysyłana jest poczta z uwagą,ze "powitanie(??) jest jakieś...... (nawet nie pamietam tych dziwnych uwag!) i ty podobne, kończące się wieloma znakami zapytania!

Zdaje się, że tak lubi robić serwer wp.pl. Coś o tym było już na forum.
Serwer wysyła nieprawidłowy (niezgodny z protokołem) komunikat. W związku z tym klient (Thunderbird) nie wie, co serwer miał na myśli i nie może dalej rozmawiać z serwerem.

gizelao@autograf.pl pisze:jaka jest "współpraca" z serwerem Onetu, poniewaz ostatnio zdarza się,ze nie docierają do mnie e-maile np. z Krakowa!
Czy wiadomo Thunderbirdowi coś na ten temat?

Nie, nie wiadomo. Thunderbird nie uwziął się na Kraków. Natomiast serwer Onetu potrafiłby odrzucać maile z konkretnego serwera (w tym wypadku z Krakowa) np. dlatego, że z tego serwera przychodzi dużo spamu.

gizelao@autograf.pl pisze: Z góry dziekuję za wzięcie pod uwage tych niedociagnięc programu!

W świetle powyższych wyjaśnień, z przykrością informuję, że to życzenie nie zostanie spełnione, gdyż jest niewykonalne.
Masz pytanie? Tu są odpowiedzi :)
E2rd
Moderator
 
Posty: 3937
Z nami od: 26 marca 2002, 23:16

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: Lukas49 » 04 stycznia 2018, 20:09

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Witam

Podpinam się do tego tematu ponieważ nie mogę założyć żadnego nowego, pomimo iż żaden inny nie pasuje do mojego przypadku. :(

Dzisiaj zrobiłem nową instalację systemu operacyjnego Win 7 Ultimate 64 bit. Zainstalowałem potem TB 52.5.2 i wstawiłem do niego wcześniej skopiowane 3 profile a dokladnie całą zawatość folderu Użytkownicy/User/AppData/Roaming/Thunderbird. Zgodnie z oczekiwaniem w programie TB pojawiło się wszystko co miałem poprzednio, czyli 3 skrzynki pocztowe (WP. OP i GMAIL), książka adresowa a także wiadomości. Zrobiłem próby wysyłając z każdego konta wiadomość testową na pozostałe dwie skrzynki.
1. Profil WP podstawowy - wiadomość testowa na pozostałe dwie skrzynki została wysłana.
2. Profil OP - po wysłaniu wiadomości pojawił się monit o hasło, zostało one przyjęte, jednak potem pojawił się błąd podczas zapisywania wiadomości do folderu Wysłane. Ponowienie próby nieskuteczne.
3. Profil GM - wiadomość testowa została od razu wysłana jednak wystąpił ten sam błąd podczas zapisywania do folderu Wysłane. Ponowienie próby także nieskuteczne.

Mimo wysłania wiadomości w dwóch przypadkach nie została ona odebrana na żadnej z pozostałych skrzynek w kliencie poczty.
Sprawdziłem jednak po za logowaniu się na serwerze dostawców usługi, że wiadomość testowa dotarła do nich. Nie pobiera jej tylko klient poczty do swoich zasobów.

Skopiowałem do folderu TB profile trzech skrzynek które poprzednio działały bez problemów. Dlaczego teraz nie działają nie mam pojęcia.
Nie pomogła też kilkakrotna ponowna instalacja programu TB.

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Lukas49
 
Posty: 31
Z nami od: 27 kwietnia 2015, 18:52
Lokalizacja: Toruń

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: Lukas49 » 05 stycznia 2018, 14:08

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Profile WP i GM już działają. :D
Po prostu odinstalowałem całkowicie TB, usunąłem także w folderze AppData/Roaming cały folder Thunderbird. Zrobiłem nową instalację i skonfigurowałem ręcznie profile WP i GM. Zaimportowałem tylko książkę adresową.
Pozostały jeszcze problemy z profilem OP (konto pocztowe na onecie) który nie przyjmuje danych. Po wpisie wszystkich parametrów i naciśnięciu przycisku Gotowe pojawia się komunikat "Konfiguracja nie mogła zostać zweryfikowana - proszę sprawdzić nazwę użytkownika i hasło". W oknie konfiguracji konta e-mail, w wierszu hasła jest żółty trójkąt z wykrzyknikiem i komunikatem "Nazwa użytkownika lub hasło jest niepoprawne". Wielokrotne wpisanie poprawnego hasła (na serwerze onetu bez problemu się loguję) nie pomaga. Wciąż wyświetlany jest ten sam komunikat o błędnej nazwie lub haśle. :(
Pozdrawiam.
Lukas49
 
Posty: 31
Z nami od: 27 kwietnia 2015, 18:52
Lokalizacja: Toruń

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: Lukas49 » 07 stycznia 2018, 11:39

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Poczta Onet wciąż nie działa. Nie pomagają żadne zmiany konfiguracji. :(
Dzisiaj znalazłem w internecie radę aby wyłączyć w ustawieniach folderów opcję Smart Foldery która standardowo jest włączona. Niestety zmiana ta także jest nieskuteczna.
Przypomniałem sobie, że miałem wcześniej kilkakrotnie ten sam problem z pocztą Onet, pojawiał się komunikat “Logowanie na serwerze imap.poczta.onet.pl nie powiodło się” i po pewnym czasie wszystko wracało do normy. Liczę , że teraz będzie podobnie…
Pozdrawiam.
Lukas49
 
Posty: 31
Z nami od: 27 kwietnia 2015, 18:52
Lokalizacja: Toruń

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: Lukas49 » 10 stycznia 2018, 09:30

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Informuję, że poczta OP także już działa. Dzisiaj po wpisaniu hasła wszystko ruszyło. :)
Pozdrawiam.
Lukas49
 
Posty: 31
Z nami od: 27 kwietnia 2015, 18:52
Lokalizacja: Toruń

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: DaNsOuNd » 19 lutego 2018, 18:55

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36 OPR/50.0.2762.67

ja mam ciągły problem z pocztą w onet (imap) dzień działa potem kilka dni nie loguje się na serwerze, potem kilka dni działa i kilka dni znów nie. Zdecydowanie jest to wina TB ponieważ mam go na 2 różnych komputerach. Na jednym działa dobrze (czasem tylko nie może zapisać do WYSŁANYCH) a na drugim występuje opisany problem. Oba kompy pracują pod Win10Pro64 a kopiowanie profilu nie przynosi poprawy.
DaNsOuNd
 
Posty: 8
Z nami od: 18 czerwca 2006, 22:08
Lokalizacja: Lodz

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: DaNsOuNd » 19 lutego 2018, 19:02

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36 OPR/50.0.2762.67

co ciekawe - TB odpisuje że nie może się zalogować na serwer IMAP ale przy próbie wysłania z tego konta maila "wiesza się" na komunikacie - wysyłanie informacji uwierzytelniających i tak sobie "wisi" :( Mimo tego komunikatu to mail został jednak wysłany.
DaNsOuNd
 
Posty: 8
Z nami od: 18 czerwca 2006, 22:08
Lokalizacja: Lodz

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: krystian3w » 20 lutego 2018, 09:29

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.119 Safari/537.36 OPR/51.0.2830.26

A może wina dostawcy internetu jak drugi komputer ma inny (np. w innym mieszkaniu go masz).
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1928
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: wysyłanie i odbieranie poczty

Postautor: DaNsOuNd » 20 lutego 2018, 18:12

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; T95xPLUS Build/MHC19J; wv) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Chrome/44.0.2403.119 Safari/537.36

hmm....chyba nie bo drugi laptok czasem w domu też jest odpalany i nie zauważyłem na nim większych problemów. Może to być też wina OS bo co aktualizacja to jakieś nowe "kwiatki" wychodzą. Ale jak sięgnę pamięcią to problem zaczął występować po zmianie hasła do konta pocztowego. Najpierw TB wogóle nie chciał "przyjąć" nowego hasła do istniejącego już konta a jak w końcu "przyjął" to ma problemy z połączeniem - ale dlaczego na tym jednym kompie tylko???
DaNsOuNd
 
Posty: 8
Z nami od: 18 czerwca 2006, 22:08
Lokalizacja: Lodz


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: