MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

archiwizacja maili

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

archiwizacja maili

Postautor: marian68 » 17 października 2017, 10:01

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.100 Safari/537.36 OPR/48.0.2685.39

Na wstępie witam wszystkich użytkowników forum.

Jestem początkującym użytkownikiem Thunderbirda i proszę Was o pomoc.
Sprawa wygląda w ten sposób:
Posiadam pocztę na serwerze z imap i skonfigurowany pod to konto TB. Jako, że nazbierało się sporo maili - chciałbym zrobić archiwum (coś na wzór pliku PST), tzn ściągam stare maile z serwera do pliku i później mogę ten plik podłączyć do jakiegokolwiek TB na jakim kolwiek kompie i mam zachowaną strukturę katalogów oraz stare maile.
Czy Thunderbird ma taką funkcjonalność ?

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Marian
marian68
 
Posty: 1
Z nami od: 17 października 2017, 09:09

Odp: archiwizacja maili

Postautor: Mirek » 17 października 2017, 18:09

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

W sumie wystarczy skopiować odpowiednie pliki i ew. foldery.

A szczegółowiej:

0. Wyłączasz TB, na wszelki wypadek możesz zrobić kopię całego profilu.
1. Przechodzisz do katalogu interesującego Cię konta wewnątrz ImapMail, w katalogu z profilem TB.
2. Kopiujesz sobie odpowiednie pliki i foldery - np.:
Kod: Zaznacz cały
*-- INBOX (plik)
|-- INBOX.SBD (folder)
  |-- Sent (plik)
  |-- Prywatne (plik)
  |-- Firmowe (plik)
  |-- Drafts (plik)
  |-- Archives (plik)

3. Aby "podłączyć" powyższą kopię - kopiujesz do katalogu Mail\Local Folders w katalogu z profilem (nie pomylić z ImapMail).