MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: szachinista » 23 października 2017, 11:56

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.100 Safari/537.36

1. Sytuacja:

Używam najbardziej aktualnej wersji Thunderbird 52.4.0 (32 bit) dla Windows 7, wersja polska.
Kupiłem nowy komputer (64-bit; wcześniejszy 32-bit) i chciałem na nowym zainstalować TB.
Udało mi się skonfigurować wszystkie 3 skrzynki: o2.pl, gmail.com i trzecią firmową, ale wyskakują błędy przy wysyłaniu.
Wiem, że program 32bit działający na moim komputerze nie jest główną przyczyną błędów, bo TB jest dostępny tylko w wersji 32bitowej dla Windowsów.

2. Problemy:

Dla wszystkich 3 skrzynek, podczas wysyłania wiadomości, wyskakiwał mi komunikat błędu:

Wysyłanie wiadomości nie powiodło się.
Wysyłanie wiadomości nie powiodło się, ponieważ upłynął limit czasu połączenia z serwerem smtp.gmail.com poczty wychodzącej (SMTP).
Należy spróbować ponownie lub skontaktować się z administratorem sieci.


Gdy jednak próbowałem tak kilka razy pod rząd wysłać tego samego emaila, to za którymś razem ten email został wysłany!
Raz za trzecim, raz za piątym, a raz za dziesiątym razem. Nie zauważyłem reguły.

Często po udanym wysłaniu pojawiał się kolejny błąd:

Wystąpił błąd podczas zapisywania wiadomości do folderu Wysłane. Czy ponowić próbę?

Czasem udało się za którymś razem zmusić TB do zapisania wiadomości w folderze Wysłane
i po kilku minutach 1 wiadomość email została wysłana, ale zwykle rezygnowałem z zapisu.
Mimo to email często był w folderze Wysłane mimo rezygnacji.

Do tego przy odbieraniu poczty TB często jakby zamulał.
Ściąganie nowej poczty trwało bardzo długo, nawet 30-60s szarpało 1 nową wiadomość
wyświetlając w lewym górnym rogu kółko oczekiwania.

3. Konfiguracje

Skorzystałem z sugestii TB do konfiguracji skrzynek.
Dodatkowo sprawdziłem na screenach czy ustawienia są takie same jak na poprzednim komputerze - były.

Konfiguracja jaką ustawił mi TB:
Nazwa serwera: imap.gmail.com
Port: 993 (=domyślny)
Użytkownik: ***@gmail.com

Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS (widoczne opcje: Bez szyfrowania, STARTTLS, SSL/TLS)
Metoda uwierzytelnienia: OAuth2 (widoczne opcje: Normalne hasło, Szyfrowane hasło, Kerberos / GSSAPI, NTLM, Certyfikat TLS, OAuth2)

Wychodząca: smtp.gmail.com
port: 465

Konfiguracja, która działała na poprzednim komputerze różniła się tylko metodą uwierzytelniania: "Normalne hasło"
i na starym komputerze miałem podobne problemy z pocztą firmową, ale mniej uciążliwe.

===

Dla konta o2.pl TB ustawił:
Nazwa serwera: poczta.o2.pl
Port: 993 (=domyślny)
Użytkownik: ***@o2.pl
Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS
Metoda uwierzytelnienia: Normalne hasło
Wychodząca: poczta.o2.pl
port: 465


3. Próby rozwiązania:

Starałem się zmieniać porty na poczcie gmail.com. Żadna inna konfiguracja nie zadziałała. Próbowałem kilku. W końcu się poddałem. Usunąłem konto gmail.com z TB i dodałem je ponownie. Domyślna konfiguracja pozwalała mi odbierać i wysyłać emaile, ale te komunikaty były bardzo uciążliwe.

Żaden z tych artykułów mi nie pomógł:

https://support.mozilla.org/pl/kb/thunderbird-i-gmail
https://support.mozilla.org/pl/kb/synchronizacja-imap
https://support.mozilla.org/pl/kb/konfiguracja-konta

Wyłączyłem Norton Security (na poprzednim komputerze ESET). Problem pozostał.

Na tym forum też nie znalazłem odpowiedniego tematu.

Próbowałem diagnostyki:

http://mozillapl.org/wiki/Standardowa_Diagnostyka:_Thunderbird

U mnie nie ma pliku xul.mfl. Jest tylko xulstore.json . Usunięcie go nie pomogło.

Usunięcie pliku localstore.rdf usunęło problem dla skrzynki gmail.com i skrzynki firmowej.
Dla skrzynki o2.pl problem nadal występował.

Usunąłem znowu wszystko i zainstalowałem po kolei 3 konta jedno po drugim sprawdzając pojedynczo czy działają.
Na o2.pl dalej wyskakiwały błędy. gmail.com działał i skrzynka firmowa też.

Czwartego dnia wgrałem localstore.rdf oraz localstore-safe.rdf do nowego katalogu profilu i sprawdzałem czy działa.
Dopiero usunięcie tych plików ponownie usunęło problem także ze skrzynki o2.pl i odblokowało pobieranie poczty na skrzynkę firmową.

Po 4 dniach szukania udało mi się dziś znaleźć rozwiązanie!

Proponuję wpisywać tu posty pod frazę, które pasują do frazy "Wysyłanie wiadomości nie powiodło się".
Wtedy ludzie trafią tu z google i mam nadzieję, że znajdą rozwiązanie tej kategorii problemu z TB.

P.S. Ta strona pomocy nie zawiera treści:
http://mozillapl.org/wiki/Przywracanie_profilu_po_uszkodzeniu

P.S.2. Kolejne wersje TB nie powinny mieć tego typu problemów.
Są bardzo uciążliwe i na pewno da się je jakoś ominąć nie przechodząc diagnostyki.
Drugiego dnia rozglądałem się już za innym klientem pocztowym, ale ciężko było znaleźć coś równie dobrego jak TB.
Tylko to mnie determinowało do znalezienia rozwiązania przez 4 dni!
szachinista
 
Posty: 2
Z nami od: 18 października 2017, 19:02

Odp: Thunderbird 52.4 Wysyłanie wiadomości nie powiodło się

Postautor: szachinista » 25 października 2017, 13:18

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.100 Safari/537.36

Zbyt wczesna była moja radość.

Piątego dnia znów wróciły problemy z wszystkimi trzema pocztami!

Wysyłanie wiadomości nie powiodło się.
Wysyłanie wiadomości nie powiodło się, ponieważ upłynął limit czasu połączenia z serwerem mail.surebety.pl poczty wychodzącej (SMTP). Należy spróbować ponownie lub skontaktować się z administratorem sieci.


Za którąś próbą wysłania dopiero idzie.
Do tego dochodzi problem z FTP. Również zamula.
Sprawdziłem, ale to raczej nie problemy z internetem.

P.S. Nie widzę jak tu można dodać jakiś screen.
szachinista
 
Posty: 2
Z nami od: 18 października 2017, 19:02


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: