MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Postautor: bazyli11 » 09 lutego 2018, 11:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:58.0) Gecko/20100101 Firefox/58.0

Szukam pomocy odnośnie Thunderbirda. Miałem założonych kilka skrzynek pocztowych, hasła i loginy miałem zabezpieczone dodatkowo hasłem głównym. Postanowiłem założyć jeszcze skrzynkę z Gmaila. Od momentu skonfigurowania skrzynki Gmail, przy uruchamianiu Thunderbirda muszę dwa razy wpisywać hasło główne. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać, dlaczego woła mi dwa razy o hasło główne?

Z góry dzięki za pomoc.

Thunderbird 52.6, Win 10 Pro 64 bit.
bazyli11
 
Posty: 1
Z nami od: 09 lutego 2018, 11:46

Odp: Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Postautor: jaaviera » 29 marca 2018, 10:21

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/65.0.3325.181 Safari/537.36

I tyle mamy z pomocy....
Mnie od roku, po zainstalowaniu kolejnej wersji - pyta 4-krotnie o hasło. Masakra.
Nie pomaga instalowanie od nowa, czy pobranie najnowszej wersji.
I po co ten portal? Czemu służy? Bo na pewno nie pomaga!
jaaviera
 
Posty: 1
Z nami od: 29 marca 2018, 10:16

Odp: Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Postautor: krystian3w » 29 marca 2018, 14:33

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/65.0.3325.181 Safari/537.36 OPR/52.0.2871.37

Sprawdzaliście może opcje tymczasowego wyłączenia tego hasła, potem uruchomienia ponownie Thunderbird i na nowo założenia?

Można też, próbować przenieść wiadomości zarchiwizowane / pobrane po POP3 na świeży profil Thunderbird (może się wam zbugował jak macie go bardzo długo). Chyba, że jest tego aż na 2-3 godziny kopiowania (z 6 jak się będzie kopiowało gdzieś i potem do świeżego profilu).

https://support.mozilla.org/pl/kb/uzywanie-wielu-profili
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1923
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Postautor: csmacd » 25 lipca 2018, 10:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0

Przyłączam się do skargi kolegi. Mam ten sam problem.
Mam skonfigurowany kalendarz Google w lightning oraz jedno konto pocztowe inne niż Google.
Używam wersji portable programu, więc zabezpieczenie hasłem głównym jest jak najbardziej zalecane, jednak wpisywanie hasła dwa, a nawet więcej razy jest bardzo irytujące. Proszę twórców programu o rozwiązanie tego problemu. Pozdrawiam.
P.S. Thunderbirda używam od wielu lat, a piszę na tym forum pierwszy raz, bowiem wcześniej nie natrafiłem żaden błąd, który by mi tak doskwierał.
csmacd
 
Posty: 1
Z nami od: 25 lipca 2018, 08:50

Odp: Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Postautor: dexter » 25 lipca 2018, 13:53

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0

To bug 584014, jeszcze z odnośnikiem do 1176399. Jest tam podany work-around, ale raczej trzeba będzie trochę poczekać na poprawkę.

Co do powyższych skarg (po co ten portal), to portal jest po to, żebyście sobie nawzajem pomagali, a nie tylko zadawali pytania nam. My wszystkiego nie wiemy.
dexter
Moderator
 
Posty: 8319
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Thunderbird pyta dwa razy o hasło główne

Postautor: Lukas49 » 22 grudnia 2019, 17:53

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:71.0) Gecko/20100101 Firefox/71.0

Podpiąłem się do tego wątku, ponieważ jest on podobny do mojego problemu.
W moim przypadku podczas pracy w przeglądarce program wciąż prosi o wpisanie hasła głównego pomimo wielokrotnego jego wpisania.
Można nie wpisywać hasła naciskając przycisk "Anuluj" jednak tylko w przypadku gdy nie korzystamy z listy haseł.
W linku https://support.mozilla.org/pl/kb/firef ... slo-glowne jest wyjaśnienie jak poradzić sobie z tym problemem w przypadku używania AVG Internet Security.
Ja używam co prawda ESET Internet Security w którym opisane rozwiązanie także nie działa.
Podawane wyjaśnieni jest jednak niewykonalne z innego względu. Nie można bowiem odznaczyć opcji "Hasło główne" i następnie zamknąć program Firefox.
Po odznaczeniu opcji "Hasło główne" pojawia się okno "Usuwanie hasła głównego". Należy wpisać w nim bieżące hasło i następnie nacisnąć "Usuń". Nie ma innej opcji.

Podsumowując, jeżeli zdecydujemy się na dodatkowe zabezpieczenie w postaci hasła głównego, jesteśmy skazani na jego wielokrotne wpisywanie.
Pozdrawiam.
Lukas49
 
Posty: 31
Z nami od: 27 kwietnia 2015, 18:52
Lokalizacja: Toruń


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: