MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Nie znaleziono certyfikatu podpisującego

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Nie znaleziono certyfikatu podpisującego

Postautor: Kuznia » 12 lutego 2024, 23:04

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/121.0.0.0 Safari/537.36

Przy wysyłaniu wiadomości z włączonym podpisem cyfrowym otrzymuję komunikat

"Wysyłanie wiadomości się nie powiodło.
Wybrano opcję podpisania tej wiadomości, jednakże nie znaleziono certyfikatu podpisującego określonego w Konfiguracji kont lub certyfikat ten stracił ważność."

Certyfikat uzyskałem w firmie Certum. Otrzymałem od nich dwa pliki na podstawie wygenerowanego wcześniej pliku CSR. PrivateKey oraz certyfikat.
W nazwie (CN) wpisałem swój adres email i ten sam adres wpisałem w polu adres e-mail (E). Podałem również kraj. Miejscowości nie wpisywałem.
Wykorzystałem do tego program certum-tools 1.4.
Przy pomocy programu wygenerowałem certyfikat PFX.
Zainstalowałem certyfikat.

W zakładce "Szyfrowanie "end-to-end"" kliknąłem "zarządzaj certyfikatami", a następnie "importuj". Wybrałem plik i wpisałem hasło (utworzone w takcie tworzenia certyfikatu PFX). Kliknąłem przycisk ok, a następnie "wybierz" w sekcji "certyfikat osobisty do podpisywania prywatnego" i ok.

Po otwarci certyfikatu widzę dwa wykrzykniki:
1) Podstawowe ograniczenia (!) - Organ certyfikacji: Nie
2) Zastosowania klucza (!)- Zastosowania: Non-Repudiation, Key Encipherment, Data Encipherment

Po najechaniu kursorem na dowolny z nich otrzymuję taki komunikat: "To rozszerzenie zostało odrzucone jako krytyczne, co oznacza, że klienci muszą odrzucić certyfikat, jeśli go nie rozumieją".

Proszę o pomoc.
Kuznia
 
Posty: 2
Z nami od: 12 lutego 2024, 22:17

Odp: Nie znaleziono certyfikatu podpisującego

Postautor: Kuznia » 13 lutego 2024, 17:14

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/121.0.0.0 Safari/537.36

Temat do zamknięcia. Udało się rozwiązać problem.
Na stronie Certum, gdzie można pobrać certyfikat, były również do pobrania dwa certyfikaty pośrednie.
Pobrałem je, zainstalowałem w systemie i dodałem w Thunderbirdzie i wszystko działa jak należy.
Kuznia
 
Posty: 2
Z nami od: 12 lutego 2024, 22:17


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: