MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

http://www.ingbankonline.pl/

Dyskusje na temat standardów WWW i zgłoszenia stron niedziałających poprawnie w przeglądarkach z rodziny Mozilli (w tym Mozilla Firefox)

Moderator: Pomocy?!

http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: Wmms » 02 sierpnia 2002, 05:48

Przeglądarka: -

Wchodzac na te strone (i kliknieciu na drzwi) aplet Javy nie laduje sie. W IE wszystko dziala. Moze to spowodu tego ze w Mozilli mam Sun Java 1.4 a w IE MS Java? Czy mozna jakos uzyc MS Javy w Mozilli?
Wmms
 

Postautor: who » 02 sierpnia 2002, 09:44

Przeglądarka: -

A to wszystko przez niekompatybilną, niestabilną, niezgodną ze standardami javę w wersji M$. Niestety, musiałem przesiąść się na IE, bo nie mogłem zalogować się do ING.
who
 

Re: http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: irekc » 02 sierpnia 2002, 09:59

Przeglądarka: -

Wmms pisze:Wchodzac na te strone (i kliknieciu na drzwi) aplet Javy nie laduje sie. W IE wszystko dziala. Moze to spowodu tego ze w Mozilli mam Sun Java 1.4 a w IE MS Java? Czy mozna jakos uzyc MS Javy w Mozilli?


Oto odpowiedź na mój mail w tej sprawie. Odebrałem ją 5 lip 2002:



Szanowny Panie.
Dziękuję za przesłanie listu.
Pragnę Pana poinformować, że ING Bank Śląski prowadzi obecnie prace mające
na celu dostosowanie systemu INGBankOnLine do pracy z innymi niż Internet
Explorer i Netscape Navigator, przeglądarkami.
Z chwilą rozszerzenia funkcjonalności systemu odpowiednie informacje znajdą
się na stronie rejestracyjnej.
Za ewentualne niedogodności serdecznie przepraszam.
Z poważaniem,
Arkadiusz Zdebel ING Bank Śląski S.A.


To tyle na razie.

--
Irek
irekc
 
Posty: 258
Z nami od: 12 lipca 2002, 12:41
Lokalizacja: Katowice

Re: http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: pbartecki » 02 sierpnia 2002, 22:35

Przeglądarka: -

Huuuura :)


Irek,.. czy chciałbyś przesłać nam szablon listu, który napisałeś do ING? Moglibyśmy opublikować go jako przykład dla innych, którzy chcieliby spytać swoje banki, sklepy itp.
pbartecki
 
Posty: 705
Z nami od: 03 lutego 2002, 18:31

Postautor: GabrielBaines » 03 sierpnia 2002, 15:24

Przeglądarka: -

Bardzo dobry pomysł.

Dodatkowo, jak juz kiedyś pisałem, warto korzystać z kreatora listów (takze po polsku) dostępnego tutaj.

==
Gabriel
GabrielBaines
Moderator
 
Posty: 450
Z nami od: 05 marca 2002, 21:42

Re: http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: irekc » 05 sierpnia 2002, 09:28

Przeglądarka: -

pbartecki pisze:Huuuura :)


Irek,.. czy chciałbyś przesłać nam szablon listu, który napisałeś do ING? Moglibyśmy opublikować go jako przykład dla innych, którzy chcieliby spytać swoje banki, sklepy itp.


Ehh, przyznam, że byłem zaskoczony szybką i pozytywną odpowiedzią, chociaż wcześniej spotkałem się z niepokojącymi informacjami ze strony ludzi odpowiedzialnych za BSKOnline (hasła typu: "W najbliższym czasie nie przewidujemy...", "Nie widzimy takiej potrzeby..." itd). Oto co napisałem:

Witam!

Mam pytanie w związane z systemem BSKOnLine. Czy przewidują Państwo dostosowanie tego systemu do przeglądarek innych niż Internet Explorer i Netscape 4.xx. Często zdarza mi się korzystać z systemów operacyjnych innych niz MS Windows i nie zawsze mam też wpływ na oprogramowanie z jakim przychodzi mi pracować.
Myślę, że na dzień dzisiejszy coraz więcej osób korzysta z takich przeglądarek jak Netscape 6, Mozilla lub Opera 6 (z przyzwyczajenia czy też ze względów bezpieczeństwa), tym bardziej, źe dostępne są wersje dla różnych systemów operacyjnych (m.in. Linux, *nix, MacOS, itd.). Często używam BSKOnLine i doceniam jego funkcjonalność, a gdyby system ten działał w wiekszości współczesnych przeglądarek internetowych jego popularność jeszcze bardziej by wzrosła.

z poważaniem

Irek Chmielowiec


Nie jest to może błyskotliwy przykład epistolografii, ale poskutkowało.

--
Irek
irekc
 
Posty: 258
Z nami od: 12 lipca 2002, 12:41
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Lutobor » 28 sierpnia 2002, 17:42

Przeglądarka: -

Też bym sie cieszył z takiej szybkiej odpowiedzi. Ale taką samą otrzymałem już 6 miesięcy temu. Wakt że chwali się szybką reakcje, szkoda że za tym nie idą żadne próby poprawienia serwisu, dlatego jakoś niemogę w takie odpowiedzi[/quote]
Lutobor
 

Postautor: irekc » 29 sierpnia 2002, 11:31

Przeglądarka: -

Lutobor pisze:Też bym sie cieszył z takiej szybkiej odpowiedzi. Ale taką samą otrzymałem już 6 miesięcy temu. Wakt że chwali się szybką reakcje, szkoda że za tym nie idą żadne próby poprawienia serwisu, dlatego jakoś niemogę w takie odpowiedzi


No tak, to smutne... Wygląda na to, że to tylko zwykłe mydlenie oczu. Chyba zacznę zbierać podpisy pod petycją w inetrnecie... :(

--
Irek
irekc
 
Posty: 258
Z nami od: 12 lipca 2002, 12:41
Lokalizacja: Katowice

BSKonline

Postautor: Andrzej » 25 listopada 2002, 09:26

Przeglądarka: -

bez przerwy mam kłopoty z zalogowaniem się w BSK z eksplorerem
bankowość elektroniczna jest najlepsza... kiedy się z niej nie korzysta!!! :evil:
Andrzej
 

Re: http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: Gość » 17 lipca 2003, 12:31

Przeglądarka: -

Wchodzac ingbankonline miałem stronę z drzwiami a teraz nie ładuje się co zrobić. Na inne strony ing ... nie ma problemu z wejściem. Czym jest spowodowany problem. Wykonałem wszystkie czynności podane przez uroczą panią z telefonu infolinii - i dalej kłopot co z tym fantem zrobić? Czyżby bank nie miał ochoty ze mną współpracować?
Gość
 

Re: http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: Gość » 21 lipca 2003, 18:48

Przeglądarka: -

Problem z Bankiem Śląskim polega na tym, że od pięciu lat prowadzą oni politykę redukcji zatrudnienia, w tym również informatyków. Oczywiście wszystkie działania polegały na tym, żeby pracownicy sami się zwalniali. I tak np właśnie 5 lat temu wprowadzono nowe umowy o pracę, zgodnie z którymi informatycy z oddziałów mieli być zatrudnieni w centrali, dzięki czemu mogli nimi dowolnie żąglować. W tego i kolejnych działań wielu wartościwych ludzi znalazło pracę gdzie indziej (zaliczm się do tej grupy i nie żałuję :D). A skutki tej polityki mamy właśnie możliwość zaobserwować. W Banku pozostali ci najbardziej nieudolni, niezdolni do podjęcia jakichkolwiek działań. Systemy jak działały przed pięciu laty tak nadal działajom nic się nie zmieniło. I w tej chwili nie ma tam nikogo, kto byłby w stanie stworzyć nowy system bankowości elektronicznej. Żeby nie być gołosłownym, to dodam, że gdy przychodzę do swojego starego oddziału, to często dawne koleżanki proszą mnie aby zrobić im coś w systemie (i pal licho tajemnicę bankową i takie tam pierdy).

Pozdraiwam wszystkich daremnie czekających na jakieś zmiany.
Gość
 

Re: http://www.ingbankonline.pl/

Postautor: Gość » 22 lipca 2003, 10:42

Przeglądarka: -

irekc pisze:
Wmms pisze:Wchodzac na te strone (i kliknieciu na drzwi) aplet Javy nie laduje sie. W IE wszystko dziala. Moze to spowodu tego ze w Mozilli mam Sun Java 1.4 a w IE MS Java? Czy mozna jakos uzyc MS Javy w Mozilli?


Oto odpowiedź na mój mail w tej sprawie. Odebrałem ją 5 lip 2002:



Szanowny Panie.
Dziękuję za przesłanie listu.
Pragnę Pana poinformować, że ING Bank Śląski prowadzi obecnie prace mające
na celu dostosowanie systemu INGBankOnLine do pracy z innymi niż Internet
Explorer i Netscape Navigator, przeglądarkami.
[cut]
Arkadiusz Zdebel ING Bank Śląski S.A.


To tyle na razie.

--
Irek


ostatnio tez poslalem do nich podobny list ... i dostalem taka sama odpowiedz ;) wiec wniosek jest prosty: od roku pracuja nad tym ale jakos nie moga tego zrobic ;(
Gość
 

........

Postautor: ja_ozonn » 30 lipca 2003, 02:16

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.4) Gecko/20030624

co wy na to : analizujac cale te forum oraz wszczegulnosci "niby" pomoc telefoniczna jaki ten bank nam oferuje ... oceniam ze oni moja nas w du*ie w kazdym badz razie w odpowiedzi na mojego maila napisali mniej wiecej kiedy ...... oto mail:

mam pytanie :
jestes juz od dluzszego czasu uzytkownikiem ing bank on-line mam system
linux i uzywam nescape navigator 4.X jednagze chcial bym przejsc na
nowsza , lepsza , i bardziej bezpieczna versje nescapa 6.X i tu tkwi
problem ... ing bank on-line nie chce dzialac prawidlowo na tej
przegladarce , dlaczego ? i kiedy to sie zmieni ?

prosze o szybka odpowiedz

z powazaniem uzytkownik ing bank on-line

----------------------------------------------------------

Witam.
System INGBankOnLine w chwili obecnej działa na przeglądarkach Netscape w wersji 4.x.
Jest to związane z obsługą skryptów Javy na naszej stronie.
Pragnę Pana zapewnić, że trwają prace mające na celu rozszerzenie funkcjonalności systemu, tak, aby możliwe było również korzystanie z innych wersji przeglądarek.
Nie jestem w stanie w tej chwili precyzyjnie określić terminu, w którym będzie to możliwe - najprawdopodobniej do końca bieżącego roku.
W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt z Help Line.
Numer telefonu (32) 357 00 10 lub 0 801 601 607.
Z poważaniem,
Arkadiusz Zdebel ING Bank Śląski S.A.
ja_ozonn
 

Jak uruchomiłem BSKOnLine w Mozilli

Postautor: mithnae » 11 sierpnia 2003, 18:11

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624

Witam,
oto krótka instrukcja uruchamiania BSKOnLine w Mozilli - testowane w MozilliPL 1.4 na Win98SE PL z Sun J2SE 1.4.2.

Po pierwsze problem z BSKOnLine wynika z tego, że skrypty wykrywające przeglądarkę rozpoznają mozillę jako netscape i próbują zrobić jej dobrze używając funkcji SmartUpdate (w którą o ile mi wiadomo Mozilla nie jest wyposażona). Wszysko wykłada się w JavaScripcie działajacym w 4, niewidoczej ramce serwisu (prawej górnej). Rezultatem działania tego błędnego skryptu powinno być załadowanie do wspomnianej ramki pliku econl_applet.html - to w nim działa applej Javy odpowiedzialny za całe BSKOnLine.

A teraz jak to zrobiłem użyłwając DOM Inspectora - albo odpalonego samodzielnie albo w postaci panelu:

1. Otworzyć DOM Inspectora

2. Załadować stronę https://ssl.bsk.com.pl/

3. W drzewie obiektów DOM wybrać drugą w kolejności od korzenia ramkę nazwaną ecAppletFrame - ścieżka: /HTML/FRAMESET/FRAMESET/FRAME[2]{name=ecAppletFrame}

4. w jej właściwościach zmienić parametr src z 'netscape_detect.html' na 'econl_applet.html'

To wszystko - po chwili (czasem dłuuuuższej chwili) załaduje sie applet, JAVA zapyta o przydzielenie mu lokalnych uprawnień i wyświetli się okienko logowania. Poza tym serwis działa bezbłędnie - można pozbyć się NS 4.79 :D
mithnae
 

Re: Jak uruchomiłem BSKOnLine w Mozilli

Postautor: irekc » 12 sierpnia 2003, 09:08

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.4) Gecko/20030624

mithnae pisze:Witam,
oto krótka instrukcja uruchamiania BSKOnLine w Mozilli - testowane w MozilliPL 1.4 na Win98SE PL z Sun J2SE 1.4.2.

Po pierwsze problem z BSKOnLine wynika z tego, że skrypty wykrywające przeglądarkę rozpoznają mozillę jako netscape i próbują zrobić jej dobrze używając funkcji SmartUpdate (w którą o ile mi wiadomo Mozilla nie jest wyposażona). Wszysko wykłada się w JavaScripcie działajacym w 4, niewidoczej ramce serwisu (prawej górnej). Rezultatem działania tego błędnego skryptu powinno być załadowanie do wspomnianej ramki pliku econl_applet.html - to w nim działa applej Javy odpowiedzialny za całe BSKOnLine.

A teraz jak to zrobiłem użyłwając DOM Inspectora - albo odpalonego samodzielnie albo w postaci panelu:

1. Otworzyć DOM Inspectora

2. Załadować stronę https://ssl.bsk.com.pl/

3. W drzewie obiektów DOM wybrać drugą w kolejności od korzenia ramkę nazwaną ecAppletFrame - ścieżka: /HTML/FRAMESET/FRAMESET/FRAME[2]{name=ecAppletFrame}

4. w jej właściwościach zmienić parametr src z 'netscape_detect.html' na 'econl_applet.html'

To wszystko - po chwili (czasem dłuuuuższej chwili) załaduje sie applet, JAVA zapyta o przydzielenie mu lokalnych uprawnień i wyświetli się okienko logowania. Poza tym serwis działa bezbłędnie - można pozbyć się NS 4.79 :D


Człowieku masz u mnie beczke piwa!!! Rzeczywiście działa jak burza :-D Czyli cały ten serwis BSK to jedna wielka ściema.... wystarczy zmienić skrypt wykrywający przeglądarkę - jak wszyscy wiemy taka operacja wymaga co najmniej rocznego mydlenia oczu userom.'

pozdrawiam
irekc
 
Posty: 258
Z nami od: 12 lipca 2002, 12:41
Lokalizacja: Katowice

Postautor: prefiks » 12 sierpnia 2003, 11:19

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.4) Gecko/20030714 Debian/1.4-2

Napisałem pomocnego bookmarkleta, stwórz bookmarka z następującym "url-em"
Kod: Zaznacz cały
javascript:var w=document.getElementsByTagName('frame');for(var i=0;i<w.length;i++)if(w.item(i).name=='ecAppletFrame')break;w.item(i).src='econl_applet.html'
Kiedy następnym razem wczytasz stronę banku, po prostu wywołaj go, strona powinna zacząć działać
prefiks
 
Posty: 179
Z nami od: 30 grudnia 2002, 01:45

Postautor: Yano » 12 sierpnia 2003, 12:37

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030807 Mozilla Firebird/0.6.1+

Wszędzie jest tak samo. Ja nauczony Citibankiem powiem tylko tyle, że jeden list niec nie wskóra. Trzeba być upierdliwym aż do bólu i męczyć bank wszelkimi kanałami dostępu - telefonicznie, mailowo, przez system obsługi na stronie, osobiście w oddziałach. Dobrym sposobem jest zasugerowanie co jest źle i wytknięcie niekompetencji pracowników odpowiedzialnych za stronę. Może to nie zbyt grzeczne, ale po nastu taktownych prośbach można się zdenerwować. Ale najważniejsze, że w Citi podziałało...
Yano
 
Posty: 858
Z nami od: 17 grudnia 2002, 10:32

Re: Jak uruchomiłem BSKOnLine w Mozilli

Postautor: mithnae » 13 sierpnia 2003, 23:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624

irekc pisze:Człowieku masz u mnie beczke piwa!!!

Piwo proszę dostarczyć do CK, pokój 101 :D
irekc pisze:Rzeczywiście działa jak burza :-D

... no niezupełnie - JS w formularzu do eksportowania wyciągów nie działa...
irekc pisze:Czyli cały ten serwis BSK to jedna wielka ściema....

Jak większość produkcji DRQ - oni bardzo ładnie ściemniaja wszystkich, którzy tylko zechcą im dość zapłacić. I wszyscy są szczęśliwi: i ściemniani i ściemniający.
irekc pisze:... operacja wymaga co najmniej rocznego mydlenia oczu userom.'

Co chesz, w końcu są bankiem, mydlenie oczu to ich praca :-) Ale zgadzam się - wszystkie dotychczasowe tłumaczenia BSK to nic innego jak spławianie klientów. Być może nie chcą mieć do czynienia z innymi platformami, nie wiem.
mithnae
 

Postautor: irekc » 14 sierpnia 2003, 02:16

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.4) Gecko/20030809

prefiks pisze:Napisałem pomocnego bookmarkleta, stwórz bookmarka z następującym "url-em"


Prefiks zapomniałeś wysłać poprawioną wersję: :-)

Kod: Zaznacz cały
javascript:var w=document.getElementsByTagName('frame');for(var i=0;i<w.length;i++)if(w.item(i).name=='ecAppletFrame')break;w.item(i).src='econl_applet.html';void 0;
irekc
 
Posty: 258
Z nami od: 12 lipca 2002, 12:41
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Gość » 07 lutego 2004, 02:36

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040113

a dziala to na mozilli 1,6 ???? bo u mnie cos nie che ;-((((( czekam i czekam a potem jak zamkne stronke to mi wywal zlab mozilli ;-((
Gość
 

Następna

Wróć do Standardy WWW i źle działające strony

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], Yahoo [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: