MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Tematy specyficzne dla pakietów SeaMonkey oraz Mozilla Suite

Moderator: Pomocy?!

Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: morgan.m » 15 lipca 2018, 10:12

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0 SeaMonkey/2.49.3

Po ostatniej aktualizacji Kasperski Internet Security do wersji 19.0.0.1088 zgodnej z RODO, nie można przegladać stron internetowych w SeaMonkey. Przyczyną jest certyfikat Kasperky Ani-Virus Personal Root Certyficate. Nie akceptuje przeglądarek z grupy Mozilla. Przeglądarki Microsoftu działają sprawnie. Wsparcie techniczne Kasperskiego oświadczyło, że tenże Kaspersky "nie wspiera" przeglądarki SeaMonkey. Ot - tak sobie, ni z tego ni z owego, nie wspiera. Możliwości są dwie. Pierwsza - w KIS w module =ustawienia= dodatkowe=sieć= skanowanie połączeń szyfrowanych zaznaczyć opcję "nie skanuj połączeń szyfrowanych". W rezultacie można korzystać z "naszych"przeglądarek mając świadomość istniejącego zagrożenia. KIS robi się dziurawy. Szereg funkcji i modułów nie działa. Druga możliwość- nie wspierać Kasperskiego.( z jego oprogramowania krzystam, bez zastrzeżeń 8 lat). Jeśli nie poprawią ewidentnego błędu przyjdzie pora deinstalacji.
morgan.m
 
Posty: 7
Z nami od: 06 października 2015, 16:03

Odp: Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: krystian3w » 15 lipca 2018, 22:27

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Pytanie na ile cię ratowało analizowanie https przez kaspersky. Niektórzy na to narzekają, że robi więcej problemów niż potencjalnego pożytku.
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: morgan.m » 16 lipca 2018, 19:20

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0 SeaMonkey/2.49.3

Operacje finasowe robię za pośrednictwem modułu "BEZPIECZNE PIENIĄDZE" KIS, tak więc zostawiam "tym innym" eksperymenty z własnymi kontami bankowymi.
Otrzymałem oficjalne potwierdzenie od Pomocy Technicznej Kasperskiego o niewspieraniu SeaMonkey. Przy okazji podano mi sposób na usunięcie takichże problemów z Firefoxem, którego nie używam. Pozostając przy SeaMonkey - w KIS wyłączam "skanownie połączeń szyfrowanych" przy przeglądaniu stron na które wcześniej wchodziłem ( pewniaków) natomiast w module BEZPIECZNE PIENIĄDZE jest przycisk WŁĄCZ - włącza skanowanie.
Ponad to próba kilkukrotnego wejścia na stronę kończy się niejednokrotnie jej odblokowaniem, można też dodać stronę do listy wykluczeń. Jest to pewna niedogodność - kwestia przyzwyczajenia.
morgan.m
 
Posty: 7
Z nami od: 06 października 2015, 16:03

Odp: Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: Katoda » 03 sierpnia 2018, 09:12

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Co do Firefoxa to strzelam, że podane rozwiązanie sprowadza się do ręcznej instalacji certyfikatu Kasperky Ani-Virus Personal Root Certyficate w magazynie certyfikatów Firefoxa - przynajmniej takie rozwiązanie podawane było w przypadku wszystkich napotkanych przeze mnie problemów ze skanowaniem połączeń SSL przez pakiety Internet Security. W 100% możesz to rozwiązanie zastosować do Seamonkey-czyli instalujesz w przeglądarce certyfikat KAV i wszystko powinno zacząć działać.
Roman
katoda(znaczek)poczta.onet.pl
(znaczek)=@
Katoda
 
Posty: 190
Z nami od: 12 września 2002, 13:42
Lokalizacja: zDolny Śląsk

Odp: Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: morgan.m » 03 sierpnia 2018, 12:46

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0 SeaMonkey/2.49.4

Z tego co wiem Firefox to nie to samo co SeaMonkey. Ręczne instalowanie KAVPersonal Root jest możliwe jedynie w przypadku FF, przegladarka SM po zainstalowaniu certyfikatu nadal blokuje strony - już tę procedurę przerabiałem. Może powinno działać - ale nie chce.
morgan.m
 
Posty: 7
Z nami od: 06 października 2015, 16:03

Odp: Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: krystian3w » 07 sierpnia 2018, 12:38

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.64

Możesz zobaczyć czy wspierają Firefox od jakieś wersji np. 57+ i np. olewają starsze.
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Kaspersky Internet Security blokuje SeaMonkey

Postautor: morgan.m » 07 sierpnia 2018, 16:47

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Firefox/52.0 SeaMonkey/2.49.4

Support Kasperskiego podał poniższą instrukcję:
" zaktualizować bazy danych KIS.
Po ponownym uruchomieniu komputera proszę uruchomić program Firefox, a następnie:
Otwórz menu (trzy poziome beli w prawym górny rogu programu) -> Opcje -> Prywatność i bezpieczeństwo -> Certyfikaty -> Wyświetl certyfikaty -> Organy certyfikacji.

Na liście proszę odnaleźć certyfikat firmy Kaspersky Lab: "Kaspersky Anti-Virus Personal Root Certifikate" i zaznaczyć go. Następnie poniżej proszę nacisnąć "Edytuj ustawienia zaufania". W otwartym okienku zaznaczyć wszystkie możliwe kratki i potwierdzić przyciskiem "OK".

Jeżeli w dalszym ciągu występuje problem proszę kolejno:

Uruchomić program Firefox.
W pasku adresu proszę wpisać "about:config".
W polu "Szukaj" proszę wpisać "root".
Na liście poniżej proszę dwukrotnie nacisnąć na "security.enterprise_roots.enabled" i sprawdzić czy wartość logiczna zmieni się na "true"
Po wykonaniu czynności proszę zamknąć i otworzyć ponownie program Firefox."
Ponoć dotyczy wszystkich wersji FF - nie jestem pewien bo sam nie sprawdzałem.
morgan.m
 
Posty: 7
Z nami od: 06 października 2015, 16:03


Wróć do Pakiet SeaMonkey i Mozilla Suite

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: