MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Forum związane z serwisem Zespołu MozillaPL. Propozycje dotyczące organizacji prezentowanych danych, udostępnianych artykułów, podejmowanych tematów

Moderator: Pomocy?!

Postautor: Tomek » 28 września 2009, 19:11

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090910 Ubuntu/9.04 (jaunty) Shiretoko/3.5.3

o! i mamy chętnego do TH - bo on jakoś (tak mi się wydaje) na wiki kuleje...
Wiki znajduje się obecnie na wiki - mam przygotowany "plan i schemat", kilka artykułów też jest - ale nie mam czasu tego wszystkiego wrzucić i sprawdzić.
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Postautor: Grzegorz » 29 września 2009, 11:44

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

tomasiek pisze:nie mam czasu tego wszystkiego wrzucić i sprawdzić.
Wrzuć, zawsze się znajdzie ktoś kto to przejrzy. Rozmawiałem z teo na spotkaniu w Krakowie, obiecał przejrzeć teksty na wiki. Zresztą i w tym wątku na forum o tym mówił.
GnuPG. Podpisuję własne wypowiedzi. | TrueCrypt. Ufam kryptografii, nie państwu. | Tor. Dbam o swoją prywatność. | OTR. Moje rozmowy nie są podsłuchiwane.

Załóż konto lub kup domenę WWW z linka polecającego: http://www.hekko.pl/?ref=34295
Grzegorz
Moderator
 
Posty: 7486
Z nami od: 15 kwietnia 2007, 12:33

Postautor: Tomek » 29 września 2009, 14:25

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090910 Ubuntu/9.04 (jaunty) Shiretoko/3.5.3

"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Postautor: zitto » 29 września 2009, 16:14

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

Widzę, że przedobrzyłem z formatowaniem.. Trochę duża ta czciona ;) Może usunąć punkt pierwszy? Tytuł i tak jest na początku.
zitto
 
Posty: 777
Z nami od: 13 listopada 2008, 13:24

Postautor: teo » 29 września 2009, 19:36

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

teo pisze:Po powrocie ze spotkania w Krakowie zrobię QA Standardowej diagnostyki – teraz nie mam czasu.
No i zabrałem się, ale ja zawsze podchodzę do tematu bardzo pragmatycznie (Grzegorz coś na ten temat wie po wizycie w Krakowie :)). Zatem zajrzałem na początku do oryginału i… Kto przetłumaczy oryginał?
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Postautor: Tomek » 29 września 2009, 19:40

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090910 Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.5.3

hm... nie wiem czy jest sens. Tamta diagnostyka owszem - jest świetna... ale na forum obecnie większość userów to użytkownicy głównie "naszej-klasy" których zawiłości pewne by powaliły... Wydaje mi się że czym prostszy tekst tym lepiej. IMO to ma być taka - pierwsza pomoc - "apteczka" - jak nie zadziała to reszta pomocy na forum (chociaż mało znam przypadków żeby nie zadziałało).

ps. tłumaczenia się nie podejmę... za słaby na to jestem. Jeden akapit to i owszem... ale całość....
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Postautor: teo » 29 września 2009, 20:44

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

Powiem tak: Zacząłem czytać tekst SD i kilka pierwszych zdań spowodowało natychmiastowe przejście do oryginału. Były to błędy merytoryczne, a konkretnie sugestia, abym uruchomił ponownie komputer w punkcie 2 zamiast w 1. Doskonale pamiętam zalecenia guru programu Windows, który mówił dawno temu, że jak coś się dzieje z Windowsem, to należy uruchomić ponownie komputer. Wieki minęły i nic się nie zmieniło, zatem jako punkt 1 powinno być „ponownie uruchom komputer”.
OK, przejrzę to merytorycznie i gramatycznie i coś sklecę.
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Re: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: teo » 01 października 2009, 01:25

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

No to z nowym forum, nowy tekst SD:

Dlaczego mam przeprowadzić Standardową diagnostykę

W tym artykule znajdziesz instrukcję krok po kroku, w jaki sposób postępować w przypadku, gdy Firefox przestał prawidłowo działać, a inne programy działają poprawnie. Solidnie przeprowadzona Standardowa diagnostyka pozwala ustalić przyczyny oraz wyeliminować większość problemów bez szukania pomocy na forum.

Rzetelnie wykonaj poniższe instrukcje. Jeśli nie rozwiąże to twoich problemów, podanie informacji dotyczących diagnostyki ułatwi udzielenie ci pomocy.

* Czytaj dokładnie i zwracaj uwagę na odnośniki znajdujące się w tekście – prowadzą one do szczegółowych opisów poszczególnych czynności.
* Po wykonaniu każdego kroku sprawdź czy problem nadal występuje;
* Jeśli nie możesz wykonać któregoś z kroków – przejdź do kolejnego;
* Wykonuj diagnostykę do momentu rozwiązania problemów.

Jeśli w trakcie przeprowadzania Standardowej diagnostyki twoje problemy nie zostały rozwiązane, dopiero wówczas zgłoś je na forum.

Większość problemów spowodowana jest niekompatybilnymi motywami, rozszerzeniami czy błędami programistycznymi wtyczek. Wszystkie dane konfiguracyjne, informacje na temat motywów i rozszerzeń, zakładki oraz hasła są przechowywane w katalogu profilu. Znajduje się on w innym miejscu niż podstawowe pliki Firefoksa. Dezinstalacja i ponowna instalacja Firefoksa nie zmienia danych w profilu, zatem nie może rozwiązać problemów. Wykonuje się ją w ostateczności. Aby dokonać diagnostyki i rozwiązać problemy zaleca się przeprowadzenie Standardowej diagnostyki według poniższych punktów.

Standardowa diagnostyka krok po kroku

1. Zamykanie Firefoksa i czyszczenie pamięci podręcznej
1.1 Zamknij Firefoksa całkowicie. Sprawdź czy program został zamknięty prawidłowo i nie działa w tle. Jeśli Firefox został zamknięty prawidłowo – uruchom ponownie komputer.
1.2 Uruchom (jeśli możesz, jeśli nie możesz – przejdź do punktu 2) Firefoksa i wyczyść pamięć podręczną
* Fx 2.0 i Fx 3.0: Firefox → menu Narzędzia → Wyczyść prywatne dane… → zaznacz tylko Pamięć podręczna → naciśnij przycisk Wyczyść prywatne dane,
* Fx 3.5: Firefox → menu Narzędzia → Wyczyść historię przeglądania → wybierz Wszystko → rozwiń Szczegóły → zaznacz tylko Pamięć podręczna → naciśnij przycisk Wyczyść teraz.
Jeśli problemy występują nadal, wykonaj kolejne kroki.

Zanim przejdziesz dalej, wykonaj kopię zapasową swojego profilu //Komentarz: Tutaj należy zrobić, tak jak jest obecnie

2. Uruchomienie w trybie awaryjnym
2.1 Rozwiązywanie problemów z rozszerzeniami, motywami
2.1.1 Zamknij Firefoksa całkowicie. Sprawdź czy program został zamknięty prawidłowo i nie działa w tle.
2.1.2 Uruchom program w trybie awaryjnym (w systemie Windows: Menu Start → Wszystkie programy → Mozilla Firefox → Mozilla Firefox (Tryb awaryjny) i naciśnij przycisk: Kontynuuj w trybie awaryjnym. W trybie tym wyłączone są wszystkie zainstalowane rozszerzenia i motywy oraz ustawienia dokonane przez użytkownika. Jeżeli problem przestał występować, winowajcą jest jeden z powyższych elementów. Aby rozwiązać problem:
* Uruchom Firefoksa normalnie.
* Przejrzyj listę problematycznych rozszerzeń, aby sprawdzić czy twój problem jest tam opisany. Jeśli jest opisany, postępuj zgodnie z zawartymi tam zaleceniami. Zazwyczaj sprowadza się to do dezinstalacji problematycznego rozszerzenia.
* Wyłączaj po kolei rozszerzenia (Fx 3.0 i nowszy: Firefox → Narzędzia → Dodatki → Rozszerzenia, Fx 2.0: Firefox → Narzędzia → Rozszerzenia). Realizujesz to, w zależności od wersji Firefoksa, naciskając przycisk: Wyłącz lub z poziomu menu podręcznego, wybierając element: Wyłącz. Aby dany dodatek został wyłączony, musisz wykonać ponowne uruchomienie Firefoksa. Zwróć szczególną uwagę na rozszerzenia ostatnio instalowane bądź zaktualizowane. Po zlokalizowaniu problematycznego rozszerzenia, wykonaj jego aktualizację, a jeśli problem będzie nadal występował – dezinstalację.
* Zmień motyw na domyślny (Fx 3.0 i 3.5: Firefox → Narzędzia → Dodatki → Motywy, Fx 2.0: Firefox → Narzędzia → Motywy).
2.2. Rozwiązywanie problemów występujących po zmianach interfejsu, ustawień
2.2.1 Ponownie uruchom Firefoksa w trybie awaryjnym, zaznacz opcje: Przywróć domyślne paski narzędzi i przyciski oraz Przełącz wszystkie ustawienia programu Firefox na wartości domyślne i naciśnij przycisk: Wprowadź zmiany i uruchom ponownie.
Jeśli te czynności nie przyniosły spodziewanego efektu – przejdź do następnego etapu diagnostyki.

3. Tworzenie nowego profilu
3.1 Wyłącz Firefoksa i utwórz nowy profil. Twój stary profil nadal istnieje i masz do niego dostęp z poziomu Menedżera profili. Nowy profil nie będzie zawierał żadnych twoich danych ani ustawień – Firefox będzie wyglądał jak świeżo po instalacji. Jeśli problem przestał występować, możesz skopiować dane i ustawienia ze starego profilu korzystając z utworzonej wcześniej kopii zapasowej. Zaleca się kopiowanie tylko najistotniejszych danych, takich jak zakładki i hasła. Rozszerzenia i motywy zaleca się zainstalować na nowo.
Nadal występują problemy? Spróbuj wykonać kolejne kroki.

4. Wyłączanie wtyczek
4.1 Aby sprawdzić czy problemy powodują wtyczki (plugins), możesz wyłączać po kolei zainstalowane wtyczki (Fx 3.0 i nowszy: Firefox → Narzędzia → Dodatki → Wtyczki) naciskając przycisk: Wyłącz.
Jeśli i to nie pomogło, wykonaj ostateczny krok dotyczący Firefoksa.

5. Świeża instalacja Firefoksa
5.1 Wykonaj dezinstalację Firefoksa a następnie:
* usuń jego katalog instalacyjny (w MS Windows standardowo C:\Program Files\Mozilla Firefox);
* usuń informacje o Firefoksie z rejestru systemu Windows Menu Start → Uruchom → wpisz regedit, znajdź i usuń klucze:
o HKEY_CLASSES_ROOT\FirefoxHTML
o HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Applications\firefox.exe
o HKEY_CURRENT_USER\Software\Mozilla
o HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mozilla.org;
* pobierz instalator z polskiej strony Firefoksa i zainstaluj program ponownie;
* przed uruchomieniem świeżo zainstalowanego Firefoksa utwórz nowy profil.

Jeśli ta operacja nie pomogła, przyczyna zapewne leży poza Firefoksem.

Zewnętrzne oprogramowanie

Jeżeli wykonanie wszystkich powyższych instrukcji nie rozwiązuje problemu, przyczyna może leżeć w którymś z uruchomionych w systemie programów. Najczęściej są to takie programy jak: zapora sieciowa, monitor poczty, blokada niechcianej poczty (spamu), kontrola rodzicielska, antywirus lub inne podobne oprogramowanie wchodzące w interakcję z Firefoksem. Wyłączaj pojedynczo każdy kolejny program, sprawdzając czy po wyłączeniu ich procesy nie działają dalej w tle i zobacz, jaki będzie miało to wpływ na zachowanie Firefoksa. Sprawdź także swój system czy nie jest zainfekowany wirusem, oprogramowaniem szpiegującym lub innym złośliwym oprogramowaniem.

Jeśli nadal Firefox nie działa poprawnie, zgłoś swoje problemy na forum – spróbujemy ci pomóc.
Poinformuj o wynikach Standardowej diagnostyki. Opisz dokładnie:
* problemy napotkane przy przeprowadzaniu Standardowej diagnostyki,
* zachowanie w trybie awaryjnym,
* zachowanie na nowym profilu,
* zachowanie po przeinstalowaniu Firefoksa,
* jakie rozszerzenia masz zainstalowane.
* jeśli problem dotyczy połączenia, błędów w wyświetlaniu stron, nie wyświetlania się obrazków – opisz jakich programów antywirusowych i zapór sieciowych używasz. Jeśli potrafisz – podaj nam ich ustawienia.

Dokładna informacja wskaże nam potencjalne źródła problemów. Dzięki temu będziemy mogli szybciej zlokalizować przyczyny i przekazać ci sugestie umożliwiające usunięcie problemów.
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Re: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Tomek » 01 października 2009, 13:00

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090910 Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.5.3

Wprowadziłem twoje poprawki - faktycznie - lepiej się to czyta. Nie udało mi się jednak wprowadzić numeracji którą zaproponował teo, ponieważ nie dałoby się wtedy zrobić spisu treści. A wydaje mi się że kotwice kŧóre dzięki temu uzyskujemy będą przydatne w pracy na forum. No chyba że ktoś zna inne rozwiązanie.
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Re: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: teo » 01 października 2009, 18:20

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

No, dużo ładniej i lepiej :) A teraz kilka uwag na temat formatowania. Nie można w identyczny sposób wyróżniać różnych elementów. Jeśli nazwy poleceń i przycisków są podświetlone, to takiego samego wyróżnienia nie można stosować do innych elementów. Tekst staje się nieczytelny i mylący, bo osoba czytająca sądzi, że podświetlony element też jest poleceniem, lub nazwą przycisku.

Proszę o poprawienie wyróżnienia tego elementu: „Wprowadź zmiany i uruchom ponownie” To jest nazwa przycisku i jeśli nazwy przycisków mają być podświetlane, to musi być podświetlona cała nazwa.

To polecenie skróćcie do formy jaką zaprezentowałem. „Zanim przejdziesz dalej, wykonaj kopię zapasową swojego profilu.” To ma być właśnie polecenie, krótkie, treściwe i bezdyskusyjne. Wyjaśnienia są w treści SD.

Teraz trzeba się zająć tekstem jaki wyświetla się przed założeniem tematu. Dokonam jego poprawy, ale mam nadzieję, że sami zaczniecie poprawiać swoje teksty. Tekst o problematycznych rozszerzeniach jest do sporych korekt. Może pomocnym w tłumaczeniach będzie poradnik, jaki napisałem.
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Re: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: teo » 01 października 2009, 19:04

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

No to zgodnie z zapowiedzią poprawiony tekst okna powitalnego.

Co zrobić w przypadku wystąpienia problemów?

1. Poszukaj rozwiązania na liście najczęściej występujących problemów: Firefox.
2. Skorzystaj ze Standardowej diagnostyki, czyli porad krok po kroku, które pomagają uporać się z większością problemów: Firefox, Thunderbird, SeaMonkey.
3. Zanim założysz nowy temat, samodzielnie przejrzyj forum w poszukiwaniu odpowiedzi. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nurtujący cię problem był już na forum poruszany. Skorzystaj z forumowej wyszukiwarki; zwróć szczególną uwagę na przyklejone tematy.
4. Jeśli żaden ze wcześniej sugerowanych sposobów nie pomógł ci w rozwiązaniu problemów — załóż nowy temat, pamiętając o dokładnym opisaniu problemów i rezultatów Standardowej diagnostyki.

Przydatne artykuły

* Profile
* Tryb awaryjny
* Przywracanie utraconych danych
* Problematyczne rozszerzenia
* Nieprawidłowe czcionki

Nasunęła mi się jeszcze jedna uwaga na temat SD. Skoro ładnie wymieniacie kolejne osoby, które tam maczały swoje palce, to może ktoś doda tam mnie jako ostatniego korektora. :)
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Re: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Tomek » 01 października 2009, 21:31

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090910 Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.5.3

teo pisze:Nasunęła mi się jeszcze jedna uwaga na temat SD. Skoro ładnie wymieniacie kolejne osoby, które tam maczały swoje palce, to może ktoś doda tam mnie jako ostatniego korektora

Przepraszam - fizycznie nie zdążyłem tego zrobić. Już poprawiam. Kajam się mocno.
ps. naprawdę teraz to lepiej wygląda. Jednak co fachowiec to fachowiec.
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: teo » 02 października 2009, 14:17

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3 (.NET CLR 3.5.30729)

Dziękuję za zamieszczenie i za pochwały. :oops:
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: teo » 05 października 2009, 22:43

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3

Dlaczego w tej informacji „Co zrobić w przypadku wystąpienia problemów?” Pozostała „Standardowa Diagnostyka” zamiast „Standardowa diagnostyka”?
Obrazek
teo
Moderator
 
Posty: 2409
Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Tomek » 25 maja 2010, 14:10

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.4) Gecko/20100513 Firefox/3.6.4

Co sądzicie o dopisaniu do SD informacji o about:support - daje to nam informacje nie tylko o dodatkach (przy wsparciu about:plugins dla wtyczek) ale też o tym co zmieniano w about:config. Owszem wkraczamy tutaj na grząski grunt prywatności... ale nie musimy się prosić o informacje nt. rozszerzeń, ani zgadywać czy ktoś/coś grzebał/o w ustawieniach.
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Grzegorz » 27 maja 2010, 16:12

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.3a5pre) Gecko/20100525 Minefield/3.7a5pre

Ja myślałem o about:support raczej w kategorii szukania katalogu profilu, bo nie raz widziałem, jak ktoś nie potrafi go znaleźć. Kompletna lista rozszerzeń może być pomocna, ale chyba za bardzo naruszałaby prywatność użytkowników.
GnuPG. Podpisuję własne wypowiedzi. | TrueCrypt. Ufam kryptografii, nie państwu. | Tor. Dbam o swoją prywatność. | OTR. Moje rozmowy nie są podsłuchiwane.

Załóż konto lub kup domenę WWW z linka polecającego: http://www.hekko.pl/?ref=34295
Grzegorz
Moderator
 
Posty: 7486
Z nami od: 15 kwietnia 2007, 12:33

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Mirek » 27 maja 2010, 17:03

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315 Firefox/3.5.9

Na razie i tak trzeba by osobno traktować "małopostępowych" ;-) userów z Fx w wersji <3.6 - u których about:support nie jest zaimplementowane.
Mirek
Moderator
 
Posty: 2156
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Tomek » 28 maja 2010, 09:58

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.4) Gecko/20100513 Firefox/3.6.4

Grzegorz - viewtopic.php?f=15&t=39810 - i tak musieliśmy wyciągnąć listę rozszerzeń. Niby TheArt robił SD - ale dalej coś było nie tak... Lokalizacja profilu to IMO b. ważna sprawa.
Mirek - cóż... ewolucja... Dla tych userów też by się coś wymyśliło... Np. skryptozakładkę która by wyciągała lokalizację profilu? I wrzucała ją w pole formularza.
No właśnie formularz. Tak sobie ostatnio myślałem że można by na koniec SD dać mały formularz w stylu:
Tryb awaryjny: [ ] jest ok, [ ] nie działa, [ ] o co kaman? (to dla blondynek)
uwagi:
Nowy profil: [ ] jest ok, [ ] nie działa, [ ] o co kaman? (to dla blondynek)
uwagi:
Lokalizacja profilu (i tu skryptozakładkę odczytującą lokalizację i wklejającą ją w formularz).
Na koniec SD wypluwałaby kod do wklejenia na forum:
UA: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315 Firefox/3.5.9
Czyszczenie pamięci podręcznej: bez zmian
Tryb awaryjny: bez zmian
Wykonanie kopii zapasowej: wykonana
Nowy profil: wszystko działa
Zmodyfikowane ustawienia
Lokalizacja profilu: /jakas/sciezka (tu i poniżej się waham...)
Rozszerzenia:
Pluginy:


W sumie nie wiem co takiego jest w rozszerzeniach prywatnego... czy w dodatkach... Nie wyciągamy ani informacji o tym na jakie strony wchodzi, jakie ma hasła ani nic...
Przydałoby się (nie wiem na ile to możliwe) żeby np. lista rozszerzeń czy dodatków czy zmienionych ustawień działała na zasadzie skryptozakładki. Ale tutaj to potrzebna by była pomoc naszego guru skrypotzakładkowego Mirka.

W sumie kończę też już zrzuty do SD - jednak z tego co widzę na forum obrazki muszą być...
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Grzegorz » 28 maja 2010, 11:07

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

tomasiek pisze:about:support - daje to nam informacje nie tylko o dodatkach (przy wsparciu about:plugins dla wtyczek) ale też o tym co zmieniano w about:config. Owszem wkraczamy tutaj na grząski grunt prywatności...

Co do listy rozszerzeń to nie narusza może prywatności, ale daje wgląd w sposób użytkowania przeglądarki. Ale już lista zmodyfikowanych ustawień (także dostępnej z about:support) to już całkiem sporo - możliwe, że niektóre rozszerzenia przechowują w nich jakieś UI lub hasła dostępu (nie wiem czy takie istnieją, polityka Mozilii chyba mówi o przechowywaniu haseł w firefoksowej bazie).

Pomysł formularza uważam za fajny i popieram, choć nie jestem pewien czy jego wykonanie będzie proste, może ułatwić trochę nadsyłanie i redagowanie postów. Jednak kluczowy problem to chyba "nie wykonywanie SD", a nie "nie informowanie o jej przebiegu" ;)
GnuPG. Podpisuję własne wypowiedzi. | TrueCrypt. Ufam kryptografii, nie państwu. | Tor. Dbam o swoją prywatność. | OTR. Moje rozmowy nie są podsłuchiwane.

Załóż konto lub kup domenę WWW z linka polecającego: http://www.hekko.pl/?ref=34295
Grzegorz
Moderator
 
Posty: 7486
Z nami od: 15 kwietnia 2007, 12:33

Odp: Standardowa Diagnostyka i inne na nowo

Postautor: Tomek » 28 maja 2010, 11:27

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.4) Gecko/20100523 Firefox/3.6.4

GrzegorzJZD pisze:Ale już lista zmodyfikowanych ustawień (także dostępnej z about:support) to już całkiem sporo - możliwe, że niektóre rozszerzenia przechowują w nich jakieś UI lub hasła dostępu (nie wiem czy takie istnieją, polityka Mozilii chyba mówi o przechowywaniu haseł w firefoksowej bazie).

No dlatego mówiłem czy nie wkraczamy w "poufność". Ale sam musisz przyznać że wgląd w te informacje jest dość... przydatny - od razu pokazuje zabawy z pipelingiem, czy to co ostatnio widziałem - "samoistne" zmiany związane z ustawieniami dot. favicon. Pokazuje ci czy ktoś kombinował w ustawieniach historii itp itd.
GrzegorzJZD pisze:Co do listy rozszerzeń to nie narusza może prywatności, ale daje wgląd w sposób użytkowania przeglądarki.

Nie wiem czemu kojarzy mi się Bartzilla - i jego spiskowe teorie dziejów. Sposób użytkowania przeglądarki ma w 100% wpływ na problemy z nią wynikające...
GrzegorzJZD pisze:Jednak kluczowy problem to chyba "nie wykonywanie SD", a nie "nie informowanie o jej przebiegu

Z tym się borykamy od lat. I jakoś przestaje mnie przekonywać argument Stefa że nie możemy utrudniać userom życia... Skoro na 80% problemów pomaga Standardowa diagnostyka to do jasnej ciasnej "wymuśmy" ciut mocniej jej przeprowadzanie?
"Mym sojusznikiem jest Moc, i potężnym sojusznikiem ona jest." -- Mistrz Yoda
Tomek
Moderator
 
Posty: 9041
Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52

PoprzedniaNastępna

Wróć do Serwis MozillaPL.org

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: