MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Program przestaje działać

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 23 lipca 2018, 13:46

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Od ponad tygodnia mam duży problem z działaniem programu. Po uruchomieniu po kilku sekundach przestaje działać. Powróci do pracy po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach lub minutach, aby działać raz cały czas bez problemu lub ponownie przestanie działać po kilku minutach na jakiś czas i tak w kółko. Nie zależnie czy chcę wysłać maile, odebrać pocztę czy odczytać jakaś wiadomość. W tej chwili w ogóle nie chce powrócić do pracy, cały czas mam brak odpowiedzi.
Mam podpięte 3 adresy milowe, wszystkie są IMAPowe.
Wersja 52.9.1 na Win 10 Prof

Czy ktoś może pomóc?
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: krystian3w » 24 lipca 2018, 10:23

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.60

Zobacz czy w trybie awaryjnym też będzie się źle uruchamiać: https://support.mozilla.org/pl/kb/tryb-awaryjny-thunderbirda
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 06 sierpnia 2018, 08:49

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

W awaryjnym jest różnie. Raz działa dobrze, raz się zawiesi i koniec. Czy wyłączę dodatki czy nie ;/ Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: krystian3w » 06 sierpnia 2018, 11:35

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.64

Jak masz czas na szybkie dodanie tych trzech mailów po IMAP, to może spróbuj na nowym profilu Thunderbirda je uruchomić:

https://support.mozilla.org/pl/kb/uzywanie-wielu-profili

Jakby znów się zawieszało / wywalało to może coś z plikami Thunderbird jest nie tak (może wystarczy deinstalacja i ponowna instalacja), potem może w Windows (to już może być trudniej zdiagnozować co się w nim popsuło, że wywala się Thunderbird).
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 06 sierpnia 2018, 11:42

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Wszystkie maile są na IMAP, więc co mam dodać po IMAP?
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: krystian3w » 07 sierpnia 2018, 12:31

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.64

y... :?:

  1. przeczytać z linka poradnik i zrobić osobny profil Thunderbird, i ustawić by on startował jako domyślny,
  2. pod niego podpiąć 1 z 3 maili i zobaczyć czy będzie się wywalał,
  3. potem możesz kolejne dwa i zobaczyć czy się nie będzie wywalać,
  4. jak coś na starym profilu było zarchiwizowane lokalnie to jakoś, to wyeksportować na nowy (ja np. archiwizuję, bo mam pocztę z limitem i już by się dawno zapchała - tak z 4 - 8 razy zapchała / tyle po prostu by przekraczała limit) - albo pliki archiwalnych wiadomości przekopiować i zobaczyć na ile ogarnie to się w nowym profilu (u mnie raz to wyszło średnio, że z godzinę poprawiałem by miało stary układ - na szczęście wszystkie wiadomości da się otworzyć i Thunderbird działa sprawnie).

Jakby się wywalało też na nowym profilu, to bym ja wtedy przeinstalował Thunderbird, robiąc wcześniej kopię maili / profilu tak by wyciągnąć zarchiwizowane wiadomości (te co nie zostały na serwerze).
Opcjonalnie można próbować szukać gdzieś zgłaszanych kodów błędów np. Windowsowy dziennik zdarzeń i na jego podstawie wyszukać jak to naprawić bez reinstalacji programu lub jak ona zawiedzie.
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Program przestaje działać

Postautor: milew » 09 sierpnia 2018, 11:10

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.99 Safari/537.36

Serwer IMAP jest lokalny czy od operatora?
milew
 
Posty: 9
Z nami od: 24 marca 2017, 16:57

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 13 sierpnia 2018, 10:49

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

milew pisze:Serwer IMAP jest lokalny czy od operatora?


Od operatora, nazwa.pl
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 13 sierpnia 2018, 10:52

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

A co ciekawe, przed chwilą z w jednym z maili zniknął podgląd informacji od kogo są maile (nadawca, temat, data, itp). Wyświetla się czyste okno. Jednak jak sobie nacisnę coś w nim to pod spodem wyświetla mi się pełna treść maila.

W jakim celu mam robić kopię maili jeżeli wszystko jest po IMAP i jest na serwerze?
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: krystian3w » 14 sierpnia 2018, 07:16

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.71

Jakby nazwa.pl dawała na konta śmieszny limit 100 - 200 MB; nie masz limitu lub (jest w granicach nie przekroczonych jeszcze nigdy), nic nie jest lokalnie to możesz pominąć robienie kopi maili, bo najpewniej żadnego nie archiwizujesz na PC.
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2018, 10:19 przez krystian3w, łącznie zmieniany 2 razy
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 14 sierpnia 2018, 08:55

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

krystian3w pisze:Jakby nazwa.pl dawała na konta śmieszny limit 100 - 200 MB; nie masz limitu lub (jest w granicach nie przekroczonych jeszcze nigdy), nic nie jest lokalnie to możesz pominąć robienie kopi maili, bo najpewniej żadnego nie archiwizujesz na PC.


Limit tu nie ma nic do rzeczy bo mam 5GB, na każdym koncie. Moje pytania są jak rozwiązać problem, a nie ile mam limitu.

Problem z brakiem wyświetlania informacji o maili (do tego nikt się nie odniósł) naprawiłem. Ogólnie można powiedzieć, że naprawiłem prawie cały problem bo już zaczyna poczta działać lepiej. Profil nie pomógł.

Tylko teraz mam inny problem. Zaktualizowałem TB do wersji 60.0 i tak jak wcześniej każdy mail miałem w jednej czcionce i jednym rozmiarze, tak teraz każdy jest zupełnie inny; różnią się czcionką i rozmiarem tekstu. Jak to ujednolicić?
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: krystian3w » 14 sierpnia 2018, 09:44

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.71

Sprawdź w ustawieniach opcje z czcionkami ("Wyświetlanie" :arrow: "Formatowanie") czy program zareaguje i będzie takie ustawienia wymuszał / stosował.
Niby wykluczyłeś ustawiając Courier New ale nie wyszło.

Jak psujesz czyjąś papeterię to może z opcji zaawansowanych ("Wyświetlanie" :arrow: "Formatowanie" :arrow: "Zaawansowane") odznacz "zezwalaj na używanie czcionek zadeklarowanych w wiadomościach" i powinna być wymuszona twoja czcionka i może/raczej twój rozmiar.

W najgorszym wypadku część można próbować dodatkiem ogarnąć (jak jest jakiś taki działający z Thunderbird 60) lub plikami userChrome.css i userContent.css:

http://mozillapl.org/wiki/Zastosowanie_userChrome.css_i_userContent.css, ale to może być trudne jak nie znasz się na CSS i Google nie pomaga wyszukać jakiegoś gotowca np. na zagranicznym forum Firefox i Thunderbird.

PS. te dwa pliki nie sprawią zmiany czcionki na innej maszynie, więc jak coś ci zmienia Courier New na coś innego, to pomóc może dodatek co to wymusi w trybie html wiadomości (np. do papeterii) lub naprawa tego to co się skopało "w 60 / po aktualizacji 52 do 60 / skopane było w starym naprawionym profilu co się zawieszał i tylko zawieszanie naprawiłeś".
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2018, 09:52 przez krystian3w, łącznie zmieniany 1 raz
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 14 sierpnia 2018, 09:50

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

1. Nic się nie zmienia. Nie zależnie jaki rozmiar wybiorę
2. Jest odznaczone

Czy ktoś ma ten sam problem w wersji 60.0? Wcześniej tego nie było. Sypnęło się w tje wersji.
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: uzytkownikmozilli » 14 sierpnia 2018, 09:56

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Ma ktoś instalkę wersji 52 lub jakiegoś linka? W necie nie mogę znaleźć. Od razu przenosi mnie do wersji 60.0
uzytkownikmozilli
 
Posty: 44
Z nami od: 12 lipca 2012, 12:22

Odp: Program przestaje działać

Postautor: krystian3w » 14 sierpnia 2018, 10:20

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36 OPR/54.0.2952.71

Podrzuciłem w bliźniaczym wątku.
krystian3w
 
Posty: 417
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], fbarraza, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: