MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: Grzegorz_P » 11 września 2019, 20:36

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0

Witam,
po zainstalowaniu wersji 64 bitowej [Tb 68.1.0 na Win 10 64 bit], nie działa funkcja 'mailto', choć w ustawieniach Tb jest domyślnym klientem poczty?
/z wcześniejszymi wersjami 64 bitowymi było to samo/;
z wersja 32 bitowa nie ma takiego problemu;
co może być przyczyna? Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź.
pozdrawiam
Grzegorz_P
 
Posty: 495
Z nami od: 01 sierpnia 2003, 22:31

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: dexter » 11 września 2019, 22:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:70.0) Gecko/20100101 Firefox/70.0

Uruchomiłeś pełną instalację, czy tylko aktualizację?
dexter
Moderator
 
Posty: 7692
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: Grzegorz_P » 12 września 2019, 11:02

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0

Witam,
tak, pełna instalacja wersji 64bit, dla pewności, jeszcze raz pobranej z: https://www.thunderbird.net;
w systemie win sprawdzam dla pewności, czy 'mailto' jest przyporządkowany do Tb - i nic, przy próbie wysłania emaila spod prawego przycisku myszy: 'wyślij do - adresat poczty - nie ma absolutnie żadnej reakcji;
problem w ogóle nie występuje przy wersji 32bit;
pozdrawiam
Grzegorz_P
 
Posty: 495
Z nami od: 01 sierpnia 2003, 22:31

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: Grzegorz_P » 12 września 2019, 19:13

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0

Witam,
przeprowadziłem test również na wersji 60.9.0. [64bit] - niestety, efekt ten sam, co z wersją 68.1.0 [64 bit] - funkcja wysyłania spod prawego przycisku myszy nieaktywna;
w wersjach [32bit] funkcjonuje bezproblemowo;
system Win10 [64bit] - proszę o jakąś podpowiedź?
pozdrawiam
Grzegorz_P
 
Posty: 495
Z nami od: 01 sierpnia 2003, 22:31

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: Grzegorz_P » 12 września 2019, 19:36

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0

Witam,
jeszcze jeden eksperyment:
zainstalowałem jednocześnie Tb 68.1.0 [64bit] i [32bit], jako domyślny klient ustawiłem wersję [64bit], naciskam PPM, żeby wysłać plik - żadnej reakcji;
zamykam [64bit] i otwieram [32bit], natychmiast pojawia się okno nowej wiadomości z załączonym plikiem i nazwą pliku w temacie;
może to błąd aplikacji w wersjach [64bit]?
pozdrawiam
Grzegorz_P
 
Posty: 495
Z nami od: 01 sierpnia 2003, 22:31

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: dexter » 12 września 2019, 20:22

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Android 7.0; Mobile; rv:68.0) Gecko/68.0 Firefox/68.0

Jednak powinno to działać. Przeczytaj jeszcze wątek z lutego na ten temat.
dexter
Moderator
 
Posty: 7692
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: Grzegorz_P » 12 września 2019, 23:22

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:69.0) Gecko/20100101 Firefox/69.0

dexter pisze:Jednak powinno to działać. Przeczytaj jeszcze wątek z lutego na ten temat.

Witam,
chyba chodzi o ten wątek:
https://mozillapl.org/forum/viewtopic.php?f=16&t=49967&p=244432&hilit=mailto#p244432
Kod: Zaznacz cały
W systemie Windows 10 panel sterowania ustaw stronę kodową systemu (w ustawieniach regionalnych systemu) na UTF-8, co jest funkcją w wersji beta.
lub
Zresetuj HKLM \ SOFTWARE \ Clients \ Mail \ Mozilla Thunderbird - SupportUTF8 na 0.

zastosowałem ustawienia regionalne z UTF-8, ale nie bez zmian;
resetu w rejestrze nie zrobiłem, regedit nie znajduje SupportUTF8;
jestem w punkcie wyjścia
pozdrawiam
Grzegorz_P
 
Posty: 495
Z nami od: 01 sierpnia 2003, 22:31

Odp: Thunderbird 68.1.0 [64 bit] mailto - nie działa!

Postautor: dexter » 13 września 2019, 08:26

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:71.0) Gecko/20100101 Firefox/71.0

Ta instrukcja dotyczy załączników z polskimi znakami w nazwie. Jednak ta opcja w rejestrze powinna być w dwóch miejscach, jeżeli masz 32b i 64b:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird oraz
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird
dexter
Moderator
 
Posty: 7692
Z nami od: 02 października 2004, 21:30


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: