Witam,
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem rozwiązania podobnego problemu więc postanowiłem założyć nowy temat.
Mam problem z przekazywaniem poczty z załącznikiem (ale tylko od czasu do czasu). Mianowicie skanuję dokumenty, które są wysyłane ze skanera bezpośrednio na adres poczty. Przy próbie przekazania na inny adres od czasu do czasu pojawia się błąd o treści: Wysyłanie poczty się nie powiodło. Wystąpił błąd podczas dołączania "nazwa pliku.pdf". Upewnij się, że masz dostęp do pliku.
Z dodatkowych informacji mogę powiedzieć, że wszystko zaczęło się po aktualizacji do wersji 92 z wersji 78, poczta ma rozmiar ok. 40 GB, na firewallu wszystko puszczone. Gdzieś w necie wykopałem post z 2008 roku, że przyczyną może być zaznaczone "Twórz wiadomość w formacie HTML" niestety odznaczenie tego nic nie dało.
proszę o pomoc,
pozdrawiam
Problem z przekazywaniem poczty po aktualizacji
Moderator: Pomocy?!
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Problem z przekazywaniem poczty po aktualizacji
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:94.0) Gecko/20100101 Firefox/94.0
- jeymz
- Posty: 1
- Z nami od: 04 listopada 2021, 09:45
Odp: Problem z przekazywaniem poczty po aktualizacji
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.45 Safari/537.36
Niestety ta odpowiedź nie jest rozwiązaniem, a jedynie potwierdzeniem problemu.
U mnie objawy są bardzo zbliżone. Różnica polega na tym, że występują zawsze a nie czasami. Nie wiem czy u jeymz problem występuje przy ręcznym przekierowaniu, ale ja mam problem tylko z przekierowaniem automatycznym za pomocą filtra, ręczne działa poprawnie.
Mam ustawiony filtr przychodzących wiadomości tak, że po spełnieniu warunków dany mail ma być przekierowany na inny adres, oznaczony jako przeczytany i przeniesiony do odpowiedniego foldera na serwerze (IMAP).
Jeśli mail nie ma załącznika to wszystko działa poprawnie, ale jeśli jest, to mam taki sam komunikat jak u jeymz: <<Wysyłanie poczty się nie powiodło. Wystąpił błąd podczas dołączania "nazwa załacznika". Upewnij się, że masz dostęp do pliku>>.
Poza tym filtr działa poprawnie: oznacza i przenosi maila.
Zauważyłem że w folderze tymczasowym tworzą się pliki "nsemail.eml", "nsemail-1.eml", "nsemail-2.eml" itd. które zawierają maile w postaci jak do przesłania dalej (z dodanym odpowiednim nagłówkiem w treści), ale bez załącznika. W którymś momencie pojawił mi się też komunikat "Wysyłanie poczty się nie powiodło. Wystąpił błąd podczas dołączania file:///C:./Users/<mojanazwa>/AppData/Local/Temp/nsmail.tmp. Upewnij się, że masz dostęp do pliku".
Sprawdziłem, że nie ma to związku z programem antywirusowym (u mnie Norton Security), ani z typem i rozmiarem załącznika (sprawdziłem jpg, pdf i nawet 3 bajtowy txt). Pojawia się to nawet gdy dostaję potwierdzenie przeczytania wiadomości, a w źródle jest osobna sekcja z Content-Type: message/disposition-notification, co nie jest nawet typowym załącznikiem.
Ten sam problem jest na dwóch różnych komputerach w mojej firmie.
Również proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
U mnie objawy są bardzo zbliżone. Różnica polega na tym, że występują zawsze a nie czasami. Nie wiem czy u jeymz problem występuje przy ręcznym przekierowaniu, ale ja mam problem tylko z przekierowaniem automatycznym za pomocą filtra, ręczne działa poprawnie.
Mam ustawiony filtr przychodzących wiadomości tak, że po spełnieniu warunków dany mail ma być przekierowany na inny adres, oznaczony jako przeczytany i przeniesiony do odpowiedniego foldera na serwerze (IMAP).
Jeśli mail nie ma załącznika to wszystko działa poprawnie, ale jeśli jest, to mam taki sam komunikat jak u jeymz: <<Wysyłanie poczty się nie powiodło. Wystąpił błąd podczas dołączania "nazwa załacznika". Upewnij się, że masz dostęp do pliku>>.
Poza tym filtr działa poprawnie: oznacza i przenosi maila.
Zauważyłem że w folderze tymczasowym tworzą się pliki "nsemail.eml", "nsemail-1.eml", "nsemail-2.eml" itd. które zawierają maile w postaci jak do przesłania dalej (z dodanym odpowiednim nagłówkiem w treści), ale bez załącznika. W którymś momencie pojawił mi się też komunikat "Wysyłanie poczty się nie powiodło. Wystąpił błąd podczas dołączania file:///C:./Users/<mojanazwa>/AppData/Local/Temp/nsmail.tmp. Upewnij się, że masz dostęp do pliku".
Sprawdziłem, że nie ma to związku z programem antywirusowym (u mnie Norton Security), ani z typem i rozmiarem załącznika (sprawdziłem jpg, pdf i nawet 3 bajtowy txt). Pojawia się to nawet gdy dostaję potwierdzenie przeczytania wiadomości, a w źródle jest osobna sekcja z Content-Type: message/disposition-notification, co nie jest nawet typowym załącznikiem.
Ten sam problem jest na dwóch różnych komputerach w mojej firmie.
Również proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
- wiesios
- Posty: 1
- Z nami od: 07 grudnia 2021, 12:12
Odp: Problem z przekazywaniem poczty po aktualizacji
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:94.0) Gecko/20100101 Firefox/94.0
Dokładnie ten sam problem i również prośba o pomoc
- Piotr222
- Posty: 2
- Z nami od: 09 grudnia 2021, 11:21
Odp: Problem z przekazywaniem poczty po aktualizacji
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:94.0) Gecko/20100101 Firefox/94.0
Mała aktualizacja:-), od 7 grudnia, po nowej poprawce, błąd zniknął i filtrowanie z załącznikami działa
- Piotr222
- Posty: 2
- Z nami od: 09 grudnia 2021, 11:21
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Wróć do Klient poczty Thunderbird
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]