MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Problem z indeksowaniem wiadomości

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Problem z indeksowaniem wiadomości

Postautor: Cass » 26 lutego 2025, 21:10

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/131.0.0.0 Safari/537.36 OPR/116.0.0.0

Dzień dobry,

od miesiąca mam problem z indeksowaniem wiadomości. Nie wyszukuje wiadomości po słowach-kluczach/adresach mailowych itp. Dopiero jak wejdę w konkretny folder i umieszczę potrzebne informacje w szybkim filtrowaniu to mi pokazuje konkretne wiadomości, których potrzebuję. Przeprowadziłem ponowne indeksowanie wszystkich kont poprzez usunięcie pliku global-messages-db.sqlite i ponowne indeksowanie.

Pomogło to na 2 dni, przez ten czas było ok po tym czasie znowu zaczęło szwankować. Mówiąc szczerze nie mam już kompletnie pomysłu co jeszcze mogę zrobić by poczta normalnie funkcjonowała. Mam ważnienie jakby problem pojawiał się gdy tylko zmienię miejsce pracy z biura na dom i odwrotnie ale nie mam pojęcia jak miało to by mieć wpływ na indeksowanie (wcześniej taki problem nie występował). Niestety nie mam już pomysłu jak to naprawić, będę wdzięczny za każdą pomoc.
Cass
 
Posty: 2
Z nami od: 26 lutego 2025, 20:56

Odp: Problem z indeksowaniem wiadomości

Postautor: krystian3w » 27 lutego 2025, 17:18

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Android 13; Mobile; rv:135.0) Gecko/135.0 Firefox/135.0

Jeszcze można wywalić pliki *.msf z wyłączonym TB, odnowią się po uruchomieniu.

W najgorszym razie zostaje eksport wiadomości lokalnych i tych pobranych przy pomocy POP3 i założenie zupełnie nowego profilu Thunderbird (trzeba będzie też sobie skopiować stopki/papeterię, listę dodatków, filtry i kontakty jak używasz).

https://support.mozilla.org/pl/kb/mened ... underbirda

Warto też sprawdzić czy dysk jest w dobrym stanie (stary HDD, budżetowy SSD/NVMe lub z felernej serii).
Moz://a w innych językach pisze:
___________ ¡Moz://a zorro de fuego! ___________ Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 2066
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Problem z indeksowaniem wiadomości

Postautor: Cass » 27 lutego 2025, 21:03

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/131.0.0.0 Safari/537.36 OPR/116.0.0.0

krystian3w pisze:Jeszcze można wywalić pliki *.msf z wyłączonym TB, odnowią się po uruchomieniu.


Chodzi o o pilki z folderu ImapMail? Czy tylko te z głównego folderu ImapMail czy też wchodzić w każdy folder odpowiadający kolejnym kontom (imap.XXX-1, imap.XXX-2 itd.)?
Cass
 
Posty: 2
Z nami od: 26 lutego 2025, 20:56

Odp: Problem z indeksowaniem wiadomości

Postautor: Zildijan » 25 marca 2025, 15:37

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:136.0) Gecko/20100101 Firefox/136.0

Miałem od dawna ten same problem i dziś postanowiłem szukać rozwiązania na forach, ale takich brak.
U mnie wyglądało to tak, że monitorze aktywności zawieszało się na "Analizowanie, które wiadomości powinny zostać zindeksowane",
no i oczywiście nie odnajdywało wiadomości z paska wyszukiwania.
Zajrzałem do antywirusa Avast, gdzie zauważyłem, że w 2003 roku dodał do kwarantanny jakieś wiadomości.
Usunąłem przez Avast te wiadomości z komputera, po czym uruchomiłem ponownie Thunderbird.
Po uruchomieniu "Analizowanie, które wiadomości powinny zostać zindeksowane" przeszło do końca i wyszukuje wiadomości jak należy.

Zobaczymy jak to będzie z czasem, ale postanowiłem napisać, ponieważ może to będzie jakiś punkt zaczepienia dla osób z problemem indeksowania :)

Dobrego, każdego dnia :)
Zildijan
 
Posty: 1
Z nami od: 25 marca 2025, 15:27


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: