MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: TroPtyN » 25 lipca 2016, 09:56

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0

Cześć,

Zmodyfikowałem ostatnio sygnaturkę w swoim służbowym Thunderbirdzie. Zapisałem ją w postaci pliku HTML i małego obrazka JPG (poprzez kod HTML dołączone zostaje logo firmowe, tuż obok moich danych kontaktowych). Niestety, sygnaturka nie działa, pojawia się w jej miejsce coś takiego.

Czerwone obramowanie i brak obrazka z logiem firmowym - nie wiedziałem jak to się mogło stać, ale gdy sprawdziłem wstawianie JPG-a z innej lokalizacji (wrzuciłem obrazek na serwis do hostowania grafik i w kodzie HTML zamiast "C:\logo.jpg" wstawiłem URL tego obrazka). Wtedy zadziałało, logo zaczęło się pojawiać w sygnaturce. Nadal jednak obecne jest czerwone obramowanie.

Chcę normalnie wstawiać tę sygnaturkę bezpośrednio z dysku mojego komputera. Po zabawie z JPG-iem mam świadomość, że coś jest nie tak ze wstawianiem lokalnych plików. Skąd zatem może się to brać? Czy przyczyną może być jakieś ograniczenie systemowego konta użytkownika nadane z pozycji konta administratora?
TroPtyN
 
Posty: 51
Z nami od: 18 stycznia 2005, 10:47
Lokalizacja: często-chowająca się mieścina

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: dexter » 25 lipca 2016, 10:29

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Może być bug ze wstawianiem obrazka z lokalnego dysku. Chyba bez związku z ograniczeniem konta systemowego.

Może trzeba podać poprawny URL, jeżeli wstawiłeś "C:\logo.jpg", to mógł tego nie zrozumieć. Spróbuj "file:///c:/logo.jpg".

Czerwone obramowanie nie powinno ci przeszkadzać, jest widoczne tylko w edycji (oznacza element html-owy table). Wyślij mejla do siebie i sprawdź, nie powinieneś tego mieć w odebranym.
dexter
Moderator
 
Posty: 8079
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: TroPtyN » 25 lipca 2016, 13:29

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0

Pomogło! Podanie lokalizacji obrazka w takiej formie, w jakiej ty to zrobiłeś, poskutkowało. Logo nareszcie się wyświetla.
Obramowanie faktycznie zniknęło i jest nieobecne w wysłanym mailu testowym.

Dziękuję. :)
TroPtyN
 
Posty: 51
Z nami od: 18 stycznia 2005, 10:47
Lokalizacja: często-chowająca się mieścina

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: skuf » 27 kwietnia 2019, 19:48

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Odświeżam wątek, bo mam podobny kłopot.
W ustawieniach konta mam zaznaczone "Używaj treści z pliku (tekstowego, html, lub obrazu): oraz podaną ścieżkę do pliku: /home/skuf/Obrazy/stopka.jpg
Obrazek stopki jest widoczny w oknie tworzenia wiadomości, jednak w czasie wysyłania znika. Nie otrzymuje go ani adresat, nie ma go też gdy przeglądam wiadomości w wysłanych.
Problem występuje niezależnie od tego, z jakiego serwera poczty korzystam.
skuf
 
Posty: 9
Z nami od: 24 listopada 2017, 18:40
Lokalizacja: /home/skuf

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: skuf » 27 kwietnia 2019, 19:57

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Dobra, już sam doszedłem - w preferencjach, w dziale "Tworzenie" należy odznaczyć opcję "wysyłaj wiadomości w formacie tekstowym jeśli to możliwe".
skuf
 
Posty: 9
Z nami od: 24 listopada 2017, 18:40
Lokalizacja: /home/skuf

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: SimpleSolutions » 26 sierpnia 2021, 14:37

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/92.0.4515.159 Safari/537.36

Witajcie
Mam taki problem ze stopką w firmowym Thunderbirdzie.
Stopka załączona jest za pomocą pliku wszystko widac w momencie jak chce napisać nową wiadomość aleee pojawia sie problem w momencie gdy już wysyałam wiadomość. System przetwarza ją mieli długo po czym wychodzi informacja o przekroczonym czasie i braku odpowiedzi servera. Wiadomosc jest wysłana ale trwa to strasznie długo. W momencie gdy wyrzuce stopke problem znika. Spotkał sie ktoś z was z takim czyms? 2 dni temu jeszcze tego problemu nie było. Dzięki za pomoc
SimpleSolutions
 
Posty: 2
Z nami od: 26 sierpnia 2021, 14:32

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: krystian3w » 26 sierpnia 2021, 22:45

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101 Firefox/91.0

Spróbuj obrazki skompresować mocno na tinypng.com lub tinyjpg.com? Chyba, że stopka nie ma obrazków...
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1463
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: SimpleSolutions » 27 sierpnia 2021, 09:41

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/92.0.4515.159 Safari/537.36

Problem jest tego typu, że to dzieje się od 2 dni. Nie było żadnych zmian w stopkach czy mailu itd. Przy połączeniu z inną siecią (telefon czy domowa ) wsyzstko funkcjonuje normalnie. DOstawca internetu sprawdzał wszystko restartował porty itd dalej jest ten sam problem.
Bardzo wkurzająca sytuacja bo nie ma jak pracować:D
SimpleSolutions
 
Posty: 2
Z nami od: 26 sierpnia 2021, 14:32

Odp: Kłopot z sygnaturką - nie wczytuje plików z dysku

Postautor: krystian3w » 27 sierpnia 2021, 13:46

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Android 11; Mobile; rv:91.0) Gecko/91.0 Firefox/91.0

Portable 78.13.0 też nie wysyła obrazu? Może obejściem będzie puszczenie po VPN poczty?

Jak dexter nie naprowadzi Cię jak wyłuskać błąd z logów TB 91.0.3 to raczej szybko nie naprawią na poziomie aplikacji lub w about:config.
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1463
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: