MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

"Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

"Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: baroo_mozilla » 28 lutego 2019, 08:09

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

Wysyłamy dokumenty z Comarchowej Optimy za pomocą Thunderbirda. Od 2 dni mamy problem z dopisywaniem treści, ponieważ po wygenerowaniu maila z Optimy Thunderbird wysyła go w tle (nie wyskakuje okno nowego maila, gdzie możemy dodać/zmodyfikować treść). Po sprawdzeniu mailto w systemie (Start > Uruchom > mailto:adres@adres.pl) działa to poprawnie (okno tworzenia nowego maila pojawia się). Czy Thunderbird ma jakiekolwiek ustawienia w tym zakresie?
baroo_mozilla
 
Posty: 2
Z nami od: 27 lutego 2019, 15:15

Odp: Mailto z Optimy nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: pin54 » 28 lutego 2019, 10:07

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:65.0) Gecko/20100101 Firefox/65.0

Ten błąd nie dotyczy tylko Optimy. Ja mam taką sytuację w przypadku każdego programu, z którego usiłuję wysłać mail za pomocą domyślnego klienta (Excel, Adobe Acrobat....). Problem pojawił się po zainstalowaniu 60.5.2 (32bit) - wcześniejsza wersja to była chyba 60.4.0 (ale nie dam sobie ręki uciąć) i wtedy działało prawidłowo.
pin54
 
Posty: 55
Z nami od: 09 listopada 2007, 10:08

Odp: Mailto z Optimy nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: baroo_mozilla » 28 lutego 2019, 10:53

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

Też do tego doszedłem i zgłosiłem ten problem https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1531262
baroo_mozilla
 
Posty: 2
Z nami od: 27 lutego 2019, 15:15

Odp: Mailto z Optimy nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: Franiu » 01 marca 2019, 11:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:65.0) Gecko/20100101 Firefox/65.0

Mnie w ogóle po tej aktualizacji przestało działać tworzenie nowego maila po zaznaczeniu załączeniu pliku i PPM->Wyślij do->Adresat poczty. Wygląda na to więc, że problem jest bardziej złożony. Przyłączam się więc do pytania o rozwiązanie irytującego problemu.
Uzdrawiam;

Franchesco
Franiu
 
Posty: 47
Z nami od: 25 października 2004, 06:09

Brak możliwości wstawienia adresata.

Postautor: barfor » 01 marca 2019, 12:35

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

Od dwóch dni pojawił się problem z wysyłaniem wiadomości z prawego klawisza myszy na danym pliku. Wcześniej robiłem wyślij do - otwierało się nowe okno i można było wpisać adresata, obecnie tunderbird wysyła wiadomość jako kopie na serwer (tak było wcześniej ustawione) a nie można wstawić odbiorcy. Nowa widomość z programu jest OK. Pozdrawiam, i życzę miłego dnia.
barfor
 
Posty: 1
Z nami od: 01 marca 2019, 12:27

"blokowanie" załączników w wersji 60.5.2

Postautor: signax » 01 marca 2019, 13:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

po aktualizacji do 60.5.2 nie mogę z poziomu folderu wysłać załącznika (żadnego) (Wind10) poprzez "wyślij do-adresat poczty" ani udostępnianie-wiadomość e-mail" w jednym i drugim przypadku wyskakuje komunikat "inna aplikacja próbuje wysłać wiadomość używając bieżącego profilu. czy na pewno wysłać tę wiadomość. ok . anuluj" żaden wybór nie powoduje dołączenia złącznika do meila.
signax
 
Posty: 1
Z nami od: 01 marca 2019, 13:35

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: dexter » 01 marca 2019, 21:00

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:67.0) Gecko/20100101 Firefox/67.0

dexter
Moderator
 
Posty: 7650
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Wyślij do - nie działa uruchamianie Thunderbirda.

Postautor: adenet » 04 marca 2019, 10:51

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

Witam serdecznie,

Testowałem na 2 niezależnych komputerach z Windows 7.
Prawdopodobnie po jakiejś aktualizacji Thunderbirda przestał działać WYŚLIJ DO - czyli zaznaczaliśmy plik na pulpicie PDF i dajemy na opcję WYŚLIJ DO to powinien się uruchomić Thunderbird z nową wiadomością z załącznikiem - lecz na jednym komputerze w ogóle się Thunderbird się nie uruchamia, a na drugim się włącza - ale pojawia się lista odebranych wiadomości.

Tak jest na wersji 60.5.2 - na tych dwóch komputerach. Parę dni wcześniej działało bez problemów.
Oczywiście próbowałem takich rozwiązań jak programy domyślne czy zrobiłem nowy skrót do Thunderbird - lecz bez efektu.

Testuję na trzecim komputerze z Windows 10 - na wersji 60.5.0 - lecz to samo... też jest ustawiony jako domyślny program kliencki itd.

Proszę o pilne rozwiązanie problemu.
adenet
 
Posty: 1
Z nami od: 04 marca 2019, 10:43

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: milew » 05 marca 2019, 11:49

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

Na ten moment rozwiązaniem jest sposób z bugzilli i samej strony thunderbirda
Zainstalować ponownie wersję
https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/all/
http://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird/ ... .5.2/win32 /
http://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird/ ... 5.2/win64/
rozwiązuje problem.

Niestety istnieje dodatkowy problem polegający na tym, że pliki o nazwach innych niż ASCII nie mogą być wysyłane, zobacz błąd 1531724 . Istnieją dwa sposoby obejścia tego problemu:

W systemie Windows 10 panel sterowania ustaw stronę kodową systemu (w ustawieniach regionalnych systemu) na UTF-8, co jest funkcją w wersji beta.
lub
Zresetuj HKLM \ SOFTWARE \ Clients \ Mail \ Mozilla Thunderbird - SupportUTF8 na 0.

Problem leży w automatycznym aktualizatorze, który ma błąd w tej wersji.

Z tego co piszą na bugzilli to widać na horyzoncie wydanie 60.5.3, które to poprawi. Więc albo mieszać albo czekać.

Edit
Testowałem przed chwilą wersję 60.5.3, poprawia błąd. Wydanie oznaczone jest jako release. Ja jednak poczekam na oficjalne wydanie na stronie.
milew
 
Posty: 18
Z nami od: 24 marca 2017, 16:57

Wysyłanie plików

Postautor: AndyO » 05 marca 2019, 13:12

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/72.0.3626.119 Safari/537.36

Witam

W Windows 10 Thunderbird nie wysyła plików przy pomocy polecenia Wyślij do i wybraniu Adresat poczty
Otwiera się program pocztowy ale na stronie odbiorczej. Jednocześnie pojawia się komunikat "Już jakiś inny program próbuje wysłać plik"
Nie mogę zlokalizować jaki ten program przejmuje ten plik. Thunderbird jest wskazany jako domyślny program pocztowy ?????
AndyO
 
Posty: 1
Z nami od: 05 marca 2019, 12:57

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: VoYecK » 11 marca 2019, 15:28

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Witam, po aktualizacji do najnowszej wersji 60.5.3 wróciło "prawie" do normy. Prawie robi dużą różnicę :-) Problem pozostaje gdy w nazwie pliku, który chcemy wysłać z pod prawego "Wyślij do ..." jest polski znak specjalny typu ł,ó,ź itd wtedy znowu nie działa.
VoYecK
 
Posty: 4
Z nami od: 11 marca 2019, 15:23

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: dexter » 11 marca 2019, 16:59

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:67.0) Gecko/20100101 Firefox/67.0

Była o tym mowa powyżej.

milew pisze:W systemie Windows 10 panel sterowania ustaw stronę kodową systemu (w ustawieniach regionalnych systemu) na UTF-8, co jest funkcją w wersji beta.
lub
Zresetuj HKLM \ SOFTWARE \ Clients \ Mail \ Mozilla Thunderbird - SupportUTF8 na 0.
dexter
Moderator
 
Posty: 7650
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: VoYecK » 11 marca 2019, 17:57

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

dexter pisze:Była o tym mowa powyżej.

milew pisze:W systemie Windows 10 panel sterowania ustaw stronę kodową systemu (w ustawieniach regionalnych systemu) na UTF-8, co jest funkcją w wersji beta.
lub
Zresetuj HKLM \ SOFTWARE \ Clients \ Mail \ Mozilla Thunderbird - SupportUTF8 na 0.


Widziałem, czytałem, mam ustawione SupportUTF8 na 0 (tak już było) i jest tak jak napisałem. Mam win 7.
VoYecK
 
Posty: 4
Z nami od: 11 marca 2019, 15:23

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: dexter » 11 marca 2019, 18:20

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Android 7.0; Mobile; rv:65.0) Gecko/65.0 Firefox/65.0

A, to dotyczy win 10. Musisz ich tam w bugu 1531724 poinformować, że w siódemce nie działa.
dexter
Moderator
 
Posty: 7650
Z nami od: 02 października 2004, 21:30

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: Anazar » 20 marca 2019, 10:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Po niedawnej aktualizacji w której pojawił się komunikat, że naprawiono "wyślij do adresat poczty" u mnie dzięki tej naprawie/aktualizacji przestała ta funkcja działać, a pewnie komuś innemu to naprawiła. Dziwne. Jest już kolejna wersja 60.6.0 (32 bity) i dalej nie działa "wyślij do adresat poczty" Nic "nie wyskakuje". Sprawdziłem już wszystkie wcześniejsze sugestie z forum itp. i dalej nic. Wszystko jest poprawnie. Czy może mi ktoś pomóc w zgłoszeniu tego, do poprawienia poprawki, która zamiast poprawić, u mnie zepsuła :-)
Windows 7 (64bit)
Anazar
 
Posty: 3
Z nami od: 26 kwietnia 2002, 18:11
Lokalizacja: Świebodzin

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: VoYecK » 20 marca 2019, 14:44

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Anazar pisze:Po niedawnej aktualizacji w której pojawił się komunikat, że naprawiono "wyślij do adresat poczty" u mnie dzięki tej naprawie/aktualizacji przestała ta funkcja działać, a pewnie komuś innemu to naprawiła. Dziwne. Jest już kolejna wersja 60.6.0 (32 bity) i dalej nie działa "wyślij do adresat poczty" Nic "nie wyskakuje". Sprawdziłem już wszystkie wcześniejsze sugestie z forum itp. i dalej nic. Wszystko jest poprawnie. Czy może mi ktoś pomóc w zgłoszeniu tego, do poprawienia poprawki, która zamiast poprawić, u mnie zepsuła :-)
Windows 7 (64bit)


Skasuj sobie wpis w rejestrze HKLM \ SOFTWARE \ Clients \ Mail \ Mozilla Thunderbird - SupportUTF8 i działa.
VoYecK
 
Posty: 4
Z nami od: 11 marca 2019, 15:23

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: Anazar » 20 marca 2019, 16:11

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_1_4 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.0 Mobile/15E148 Safari/604.1

Pomogło :D Dziękuję
Anazar
 
Posty: 3
Z nami od: 26 kwietnia 2002, 18:11
Lokalizacja: Świebodzin

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: Anazar » 26 marca 2019, 22:01

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:66.0) Gecko/20100101 Firefox/66.0

Kolejna wersja:
Version 60.6.1
i problem powrócił, czyli ten wpis w rejestrze :?
Anazar
 
Posty: 3
Z nami od: 26 kwietnia 2002, 18:11
Lokalizacja: Świebodzin

Odp: "Wyślij do" nie otwiera okna nowej wiadomości

Postautor: VoYecK » 27 marca 2019, 08:33

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Anazar pisze:Kolejna wersja:
Version 60.6.1
i problem powrócił, czyli ten wpis w rejestrze :?


Potwierdzam, po aktualizacji do Version 60.6.1 problem powrócił. Pozostaje znowu usunięcie wpisu SupportUTF8.

Problem dla Win 7, na komputerze z Win 10 problem nie występuje.
VoYecK
 
Posty: 4
Z nami od: 11 marca 2019, 15:23


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: