MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

problem z UTM Fortigate

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

problem z UTM Fortigate

Postautor: skks » 21 stycznia 2020, 14:57

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:71.0) Gecko/20100101 Firefox/71.0

Dzień dobry.
Mam następujący problem.
Sieć zabezpieczona jest UTM Fortigate. Urządzenie rozszywa ruch SSL z internetu, skanuje go pod katem wirusów i dopiero jeśli ich nie ma przekazuje pakiety do końcówek w sieci.
Problem pojawia się jeśli na serwerze poczty znajdzie się zainfekowany mail.
Thunderbird przy odbieraniu poczty wyświetla komunikat "połączenia do serwera poczty zostało zresetowane". Sesja jest blokowana, to normalne zachowanie UTM.
Żaden mail nie dociera do skrzynki odbiorczej.
Wynika to z faktu iż wszystkie maile z serwera poczty Thunderbird odbiera w jednej sesji, zablokowanej przez Fortigate.
Microsoft Outlook zachowuje się inaczej, odbiera pozostałe, "czyste" maile, a zainfekowany mail pozostaje na serwerze, ponieważ robi to w osobnych sesjach.
Czy da się zmusić Thunderbird-a do odbierania poczty w ten sam sposób co Microsoft Outlook (wielosesyjne) ?
Pozdrawiam.
skks
 
Posty: 1
Z nami od: 21 stycznia 2020, 14:35

Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: