MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Thunderbird 78.6.0 (64-bit) nie wysyła maili

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Thunderbird 78.6.0 (64-bit) nie wysyła maili

Postautor: N064RD » 07 stycznia 2021, 00:11

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:84.0) Gecko/20100101 Firefox/84.0

Dzień dobry!

Używam Thunderbirda od pierwszych wersji - już naprawdę wiele lat - nigdy nie miałem żadnych problem. Ale dzisiaj spotkałem zupełnie nietypowy problem.
Mam najnowszą wersję zapewne od kilku dni. Automatycznie się aktualizuje, więc nie mam pewności, ale od kilku dni nic nie wysyłałem (święta, sylwester). Na pewno też od dawna nie zmieniałem świadomie żadnej konfiguracji, nie dodawałem ani nie usuwałem dodatków.

Chciałem wysłać wiadomość. Po kliknięciu wyślij nic się nie wydarzyło. Mail nie wyszedł, nie ma żadnego komunikatu o błędzie. Zdziwiłem się. Przez ponad godzinę robiłem wiele prób z kilkunastu kont na różnych serwerach w różnych protokołach (własna usługa u providera, gmail i inne). Czasami z niektórych kont się wysyłało, ale po chwili już z tego nie. Losowo jedna próba na jakieś dwadzieścia kończyła się pożądanym zachowaniem programu - pasek postępu, wysłany mail, okienko znika. W pozostałych przypadkach nie było żadnej reakcji. Po wciśnięciu CTRL-Enter zatwierdzam wysłanie w okienku dialogowym i również nic się nie dzieje. Podobnie jak po przycisku wyślij.

W końcu spróbowałem z dodatkiem Send Later. Ustawiałem wysyłanie za minutę, dwie, pięć... każda próba kończy się pełnym sukcesem. Każdy mail się wysyła i dochodzi. Czyli ewidentnie problem nie jest z konfiguracją konta czy serwerem, ale z programem.

Ma ktoś pomysł, co by to mogło być? Jakieś ustawienie, które omyłkowo zmieniłem? Błąd nowej wersji programu?

W oczekiwaniu na pomysły pozdrawiam,
N064RD
N064RD
 
Posty: 2
Z nami od: 06 stycznia 2021, 23:57

Odp: Thunderbird 78.6.0 (64-bit) nie wysyła maili

Postautor: N064RD » 27 stycznia 2021, 12:33

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:84.0) Gecko/20100101 Firefox/84.0

Wczoraj, po automatycznej chyba aktualizacji Thunderbirda (bo nawet nie zauważyłem faktu aktualizacji) wszystko wróciło do normy. Odkryłem to przypadkowo. Po prostu wcisnąłem wyślij i wyszło. I już wychodzi. A zaktualizowało się do wersji 78.6.1. Więc temat chyba można będzie zamknąć.
Co prawda właśnie się pojawiła nowsza wersja - 78.7.0, ale na razie wydaje się, że tutaj problem nie występuje.
N064RD
 
Posty: 2
Z nami od: 06 stycznia 2021, 23:57


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: