MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Synchronizacja - nie działają ustawienia

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Synchronizacja - nie działają ustawienia

Postautor: Fibonam » 07 listopada 2021, 21:55

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:94.0) Gecko/20100101 Firefox/94.0

Witam.
Zainstalowałem najnowszego Thunderbirda na nowym komputerze.
Chciałem w odpowiedni sposób zsynchronizować wszystkie konta mailowe, których mam sporo.
Na większości kont chciałem, by na dysk komputera zostały pobrane tylko maile z krótkiego okresu czasu - dajmy na to 7 dni.
Niestety, mimo że w mojej ocenie prawidłowo wszystko ustawiam, na komputer pobierane są wszystkie maile z serwera jakie się na nim znajdują, czyli z kilku/kilkunastu nawet lat!!! Sprawdziłem to na kilku kontach i jest tak samo! Za każdym razem Thunderbird pobiera wszystko co jest na serwerze, nie zwracając w ogóle uwagi na to, że zadałem mu wyraźne polecenie, by pobrał maile nie starsze niż 7 dni!!!
Siedzę nad tym ponad pół dnia i straciłem już cierpliwość... do tego stopnia, że skonfigurowałem klienta pocztowego Microsoftu - i synchronizacja działa w taki sposób jak sobie tego życzę!!!
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i nie skazywanie mnie na konieczność przesiadki na inny pogram pocztowy...
W oczekiwaniu na pomoc/odpowiedź
Pozdrawiam!
Fibonam
 
Posty: 3
Z nami od: 07 listopada 2021, 21:43

Odp: Synchronizacja - nie działają ustawienia

Postautor: krystian3w » 07 listopada 2021, 22:07

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 11.0; Win64; x64; rv:100.0) Gecko/20100101 Firefox/100.0

Sprawdź czy TB 74.14 da radę pobrać tylko wiadomości z 7 dni, jak się uda to zablokuj aktualizację do 91.3.X i zgłoś bug na bugzilli (przed swoim opisem próbuj znaleźć czy istnieje opisany i najwyżej tam oddaj głos+komentarz by podbić ważność problemu):

https://bugzilla.mozilla.org/home

Stary TB znajdziesz na:
https://archive.mozilla.org/pub/thunderbird/releases/78.14.0/
Link dla Windows 10 i 11 - 64 bit: https://archive.mozilla.org/pub/thunder ... /win64/pl/
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1928
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Synchronizacja - nie działają ustawienia

Postautor: Fibonam » 07 listopada 2021, 22:28

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:94.0) Gecko/20100101 Firefox/94.0

Dziękuję za szybką odpowiedź. Też pomyślałem o przeinstalowaniu TB na starszą wersję, jednak nie znalazłem oficjalnej wersji w sieci... link bardzo pomógł.
Niestety przeinstalowałem wszystko na szybko i efekt jest taki sam... ustawiam synchronizację na 7 dni, a pobiera mi wszystko jak leci z kilku lat :(
Fibonam
 
Posty: 3
Z nami od: 07 listopada 2021, 21:43

Odp: Synchronizacja - nie działają ustawienia

Postautor: krystian3w » 07 listopada 2021, 22:37

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:100.0) Gecko/20100101 Firefox/100.0

Czyli opcja działa inaczej niż myślimy lub zepsuła się pewnie dużo wcześniej i może "4 rok" ją naprawiają, zwłaszcza jak dla plików eml wciąż data umie być zmieniana na "teraz" zamiast z okolic 2016 lub 2017 (takie maile mam gdzie daty obecnie nie umie TB przekonwertować poprawnie).
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1928
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: Synchronizacja - nie działają ustawienia

Postautor: Fibonam » 07 listopada 2021, 22:49

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:94.0) Gecko/20100101 Firefox/94.0

Bardzo niemiłe zaskoczenie. Moim zdaniem to poważny błąd, bo opcje synchronizacji w programach pocztowych to bardzo ważna funkcjonalność. Zwłaszcza dla osób, które świadomie korzystają z pewnych programów. No nic, dziękuję za wsparcie i pomoc. Spróbuję przesłać sprawę wyżej. Na chwilę obecną temat leży... Pozdrawiam
Fibonam
 
Posty: 3
Z nami od: 07 listopada 2021, 21:43


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: