MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Nie można zapisać wiadomości

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

Nie można zapisać wiadomości

Postautor: Felicjan » 07 października 2022, 21:48

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/106.0.0.0 Safari/537.36

Chcę się podzielić rozwiązaniem problemu, który może wystąpić po aktualizacji Tb do nowej wersji 102. Nie widzę tu jego opisu, stąd nowy temat - może się komuś przyda.
Problem jest spotykany od bardzo dawna, znalazłem opis objawów sprzed ponad 10 lat, ale prawdopodobnie niektórzy mogą się z nim teraz zetknąć po aktualizacji, która najpewniej coś musi zmieniać. Zapewne też może on mieć wiele różnych przyczyn, ale ta konkretna, o której piszę, może mieć związek z ostatnią aktualizacją.
U mnie wyglądało to tak, że spośród kilku obsługiwanych przez Tb kont z jednego poczta przestała trafiać do zbiorczego inboksu z komunikatem, że niemożliwe jest zapisanie wiadomości, proszę sprawdzić uprawnienia i wolne miejsce. Wiadomo było, że na serwerze coś jest, ale nie trafiało to do skrzynki odbiorczej. Różne podejmowane działania nie dały nic: skasowanie pliku msf, naprawa folderu, skasowanie i odtworzenie konfiguracji konta pocztowego, kompaktowanie. Natomiast gdy konto było konfigurowane tak, żeby mejle trafiały do odrębnej skrzynki stworzonej dla tego konta - poczta się ściągała.
Przyczyna była opisywana w niektórych poradach, jakie znalazłem w sieci: to niezgodność formatu zapisu wiadomości pomiędzy różnymi kontami. Wspomniane konto jako jedyne było ustawione na zapis w formacie maildir zamiast mbox. Czy tak było przed aktualizacją czy coś się przestawiło w jej trakcie, czy też dopiero po niej ta niekompatybilność zaczęła mieć znaczenie - nie wiem. Ważne jest, jak sobie z tym poradzić.
Formatu przechowywania wiadomości nie da się przestawić przy już istniejącym i skonfigurowanym koncie pocztowym.
Należy najpierw usunąć konto, następnie zmienić format przechowywania wiadomości na mbox (Ustawienia -> Ogólne -> Indeksowanie (na dole karty) -> sposób przechowywania -> ustawiamy na "plik na folder - mbox"), następnie od nowa utworzyć konto i tu uwaga: nie wiem, czy ma to znaczenie, ale ja zrobiłem to całkowicie ręcznie, bez automatycznej konfiguracji. Sprawdzić, czy format przechowywania wiadomości to mbox (Ustawienia kont -> konfiguracja serwera -> sposób przechowywania wiadomości (będzie wyszarzony)). Wtedy można zmienić miejsce, gdzie trafiają wiadomości z konta, na zintegrowany inbox (w tym samym miejscu ustawień, przycisk "zaawansowane"). Wszystko powinno działać.
Być może komuś ten opis pomoże.
Pisz po polsku. Polski to piękny język. Ma ortografię, gramatykę, interpunkcję. Słownik twoim przyjacielem!
Felicjan
 
Posty: 104
Z nami od: 17 stycznia 2006, 12:18
Lokalizacja: Stolyca

Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: