Chcę się podzielić rozwiązaniem problemu, który może wystąpić po aktualizacji Tb do nowej wersji 102. Nie widzę tu jego opisu, stąd nowy temat - może się komuś przyda.
Problem jest spotykany od bardzo dawna, znalazłem opis objawów sprzed ponad 10 lat, ale prawdopodobnie niektórzy mogą się z nim teraz zetknąć po aktualizacji, która najpewniej coś musi zmieniać. Zapewne też może on mieć wiele różnych przyczyn, ale ta konkretna, o której piszę, może mieć związek z ostatnią aktualizacją.
U mnie wyglądało to tak, że spośród kilku obsługiwanych przez Tb kont z jednego poczta przestała trafiać do zbiorczego inboksu z komunikatem, że niemożliwe jest zapisanie wiadomości, proszę sprawdzić uprawnienia i wolne miejsce. Wiadomo było, że na serwerze coś jest, ale nie trafiało to do skrzynki odbiorczej. Różne podejmowane działania nie dały nic: skasowanie pliku msf, naprawa folderu, skasowanie i odtworzenie konfiguracji konta pocztowego, kompaktowanie. Natomiast gdy konto było konfigurowane tak, żeby mejle trafiały do odrębnej skrzynki stworzonej dla tego konta - poczta się ściągała.
Przyczyna była opisywana w niektórych poradach, jakie znalazłem w sieci: to niezgodność formatu zapisu wiadomości pomiędzy różnymi kontami. Wspomniane konto jako jedyne było ustawione na zapis w formacie maildir zamiast mbox. Czy tak było przed aktualizacją czy coś się przestawiło w jej trakcie, czy też dopiero po niej ta niekompatybilność zaczęła mieć znaczenie - nie wiem. Ważne jest, jak sobie z tym poradzić.
Formatu przechowywania wiadomości nie da się przestawić przy już istniejącym i skonfigurowanym koncie pocztowym.
Należy najpierw usunąć konto, następnie zmienić format przechowywania wiadomości na mbox (Ustawienia -> Ogólne -> Indeksowanie (na dole karty) -> sposób przechowywania -> ustawiamy na "plik na folder - mbox"), następnie od nowa utworzyć konto i tu uwaga: nie wiem, czy ma to znaczenie, ale ja zrobiłem to całkowicie ręcznie, bez automatycznej konfiguracji. Sprawdzić, czy format przechowywania wiadomości to mbox (Ustawienia kont -> konfiguracja serwera -> sposób przechowywania wiadomości (będzie wyszarzony)). Wtedy można zmienić miejsce, gdzie trafiają wiadomości z konta, na zintegrowany inbox (w tym samym miejscu ustawień, przycisk "zaawansowane"). Wszystko powinno działać.
Być może komuś ten opis pomoże.
Nie można zapisać wiadomości
Moderator: Pomocy?!
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Nie można zapisać wiadomości
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/106.0.0.0 Safari/537.36
Pisz po polsku. Polski to piękny język. Ma ortografię, gramatykę, interpunkcję. Słownik twoim przyjacielem!
- Felicjan
- Posty: 104
- Z nami od: 17 stycznia 2006, 12:18
- Lokalizacja: Stolyca
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Wróć do Klient poczty Thunderbird
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter, Google [Bot]