MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Synchronizacja Google calendar - jak to w końcu jest?

Tematy specyficzne dla kalendarza Sunbird i Lightning

Moderator: Pomocy?!

Synchronizacja Google calendar - jak to w końcu jest?

Postautor: bialyikar » 26 kwietnia 2009, 23:23

Przeglądarka: Opera/9.64 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.1.1

Szukam sposobu na obustronną aktualizację kalendarza Google po przez Lightinga oraz Sunbirda. Z Google do Lt/Sb wszystko działa (jak wszystkim), problem pojawia się w drugą stronę. Pojawia mi się błąd "An error occurred when writing to the calendar Google".
Thunderbirda mam w wersji 2.0.0.21 (20090302), Lightinga 0.9, mam zainstalowany Provider for Google Calendar 0.5.1.

I teraz tak, wszędzie piszą, aby do obustronnej synchronizacji użyć „Provider for Google Calendar”, co zrobiłem.

Wszędzie jako rozwiązanie błędu "An error occurred when writing to the calendar Google" radzą, aby odznaczyć opcje "tylko do odczytu" we właściwościach kalendarza, co zrobiłem. Tyle, że ta opcja mi się samoistnie zaznacza!

Czy podczas importowania kalendarza z Google nie powinno pojawić się pole do podania loginu i hasła do kalendarza?

We właściwościach kalendarza na stronie Google są do wyboru odnośniki (XML, iCAL, HTML), Adresy kalendarza i Adresy prywatne. Importowałem do Lt/Tb wszystkie i przy żadnym nie pojawiło się okno do podania loginu/hasła, a bez tego na zdrowy rozum edycja kalendarza w takim np. Lightingu jest raczej nie możliwa :/

Czy może na dzień dziśiejszy po prostu możliwa jest tylko obsługa kalendzrza tylko do odczytu? Ale to wtedy po co „Provider for Google Calendar”, czy też możliwość zaznaczenia/odznaczenia opcji "tylko do odczytu"???
bialyikar
 
Posty: 28
Z nami od: 26 kwietnia 2009, 23:19

Postautor: Witia » 27 kwietnia 2009, 00:24

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.0.9) Gecko/2009040820 Firefox/3.0.9

Korzystam z zestawu Tb + Lightning + Google Provider i działa w obie strony bez problemu.

Sprawdź, czy skopiowałeś z ustawień Google kalendarz w formacie XML w wierszu "Adres prywatny:", a przy dodawaniu nowego kalendarza w Tb zaznaczyłeś opcję "Kalendarz Google".
Witia
 
Posty: 200
Z nami od: 25 lipca 2003, 13:36

Postautor: bialyikar » 27 kwietnia 2009, 01:24

Przeglądarka: Opera/9.64 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.1.1

Zaimportowałem ponownie kalendarz według twoich instrukcji i nadal pojawia się ten błąd. Przy oznaczeniu kalendarza mam kłódkę. Po odznaczeniu opcji "tylko do odczytu", kłódka znika, ale po wprowadzeniu w Lightingu jakiejś zmiany, kłódka się pojawia i wyskakuje okienko z błędem :(

http://picasaweb.google.com/lh/photo/I7mn94Dk0Sn6lG2wzpywxw?authkey=Gv1sRgCOjasJGcgL3n4gE&feat=directlink
http://picasaweb.google.com/lh/photo/pjQDmj3NVeR2Nl2i3p2RyQ?authkey=Gv1sRgCOjasJGcgL3n4gE&feat=directlink
bialyikar
 
Posty: 28
Z nami od: 26 kwietnia 2009, 23:19

Postautor: bialyikar » 27 kwietnia 2009, 19:31

Przeglądarka: Opera/9.64 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.1.1

Dzisiaj po sprawdzeniu poczty o dziwo okazało się, że kalendarz mi działa i nie powoduje opisywanego błędu. Dokładnie to chodzi o link XML z kalendarza prywatnego. Taj jak by potrzebował chwilę na... sam nie wiem. Wiem natomiast na pewno, że na samym początku ten sam kalendarz powodował błąd!
bialyikar
 
Posty: 28
Z nami od: 26 kwietnia 2009, 23:19

Postautor: Witia » 27 kwietnia 2009, 19:44

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.0.9) Gecko/2009040820 Firefox/3.0.9

Bywają problemy z kalendarzem - mi np. dzisiaj przez jakiś czas w ogóle nie działał. Nie wiem, czy to wina serwera Google czy Tb z dodatkami w jakiś specyficznych okolicznościach nawala.
Witia
 
Posty: 200
Z nami od: 25 lipca 2003, 13:36


Wróć do Kalendarz Sunbird i Lightning

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: