MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

Firefox w statystykach Gemius SA

Propagowanie produktów z rodziny Mozilli

Moderator: Pomocy?!

Firefox w statystykach Gemius SA

Postautor: lotan » 07 października 2004, 07:30

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1

Według statystyk Gemius SA w tygodniu 28.IX do 4.X Firefox zanotował ogromny spadek: -0,3% wśród polskich użytkowników i -1.0% wśród zagranicznych. Statystyki silników przeglądarek mówią to samo. Gecko straciło na rzecz MSIE. Czym może być spowodowany taki nagły skok w statystykach? Jakaś nakładka na MSIE? SP2? Jeszcze nie ma biuletynu, może tam coś wyjaśnią.
lotan
 
Posty: 222
Z nami od: 02 sierpnia 2003, 21:56
Lokalizacja: Gdynia/PL

Postautor: marcoos » 07 października 2004, 09:27

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040928 Firefox/0.10

W ogóle nie ma tu 1.0 PR 1/0.10/0.10.1:
http://ranking.pl/rank.php?stat=browPL&details=1

Najwyraźniej najnowsza wersja Fx nie jest rozpoznawana.
marcoos
Moderator
 
Posty: 2227
Z nami od: 12 października 2002, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Gandalf » 07 października 2004, 09:47

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10

tak. to wyraznie tego wina. Ktos juz pisal do nich? Jesli nie, to ja napisze zaraz.
IE jest to aplikacja, która pozwala przeglądać internet z Twojego komputera i na odwrót
Gandalf
 
Posty: 1802
Z nami od: 29 czerwca 2002, 04:37
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: quiris » 07 października 2004, 09:57

Przeglądarka: Opera/7.60 (Windows NT 5.2; U) [en] (IBM EVV/3.0/EAK01AG9/LE)

marcoos pisze:W ogóle nie ma tu 1.0 PR 1/0.10/0.10.1:
http://ranking.pl/rank.php?stat=browPL&details=1

Najwyraźniej najnowsza wersja Fx nie jest rozpoznawana.
Rzeczywiście, przyglądałem się dziś tym statystykom i wyniki wydały mi się mocno podejrzane. Ich system http://hitgate.gemius.pl/ua.html już prawidłowo rozpoznaje FF 1.0
User Agent Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040930 Firefox/0.10
Resolved as System: (Windows,Windows Server 2003), Browser: (Firefox,1.0.0)
quiris
 
Posty: 659
Z nami od: 31 lipca 2002, 06:53

Postautor: wariat » 07 października 2004, 10:02

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2

Jak cos z gemiusem nie tak to najlepiej napisac o tym w jogu marcoosa (moze byc w komentarzach) dziala od reki :D
Lepszy kiepski MOTYW dla Ognistego Lisa, niż najpiękniejsza skórka Pandy Małej - www.firefox.pl
<b>wARIAT (Mozilla 0.6-MozillaPL 1.6, FireFox pl-PL 0.8-1.0, Thunderbird pl-PL 0.7)</b>
Magazyn LOOP
wariat
 
Posty: 720
Z nami od: 09 maja 2002, 20:01
Lokalizacja: Poznan

Postautor: Gandalf » 07 października 2004, 14:08

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10

Poprawili juz wszystko (w sensie dodali Firefoksa 1.0) tylko zdaje sie, zapomnieli powiazac go z Gecko... Wiec Gecko nadal ma spadek niezasluzony :)
IE jest to aplikacja, która pozwala przeglądać internet z Twojego komputera i na odwrót
Gandalf
 
Posty: 1802
Z nami od: 29 czerwca 2002, 04:37
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: lotan » 07 października 2004, 19:05

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1

Gandalf pisze:Poprawili juz wszystko (w sensie dodali Firefoksa 1.0) tylko zdaje sie, zapomnieli powiazac go z Gecko... Wiec Gecko nadal ma spadek niezasluzony :)

Czy to znaczy, że jeśli przeglądarka nie jest z żadnym silnikiem powiązana to automatycznie uznają że silnik to MSIE? Bo przecież udział MSIE zwiększył się proporcjonalnie do straty FF. Na szczęście już poprawili.
lotan
 
Posty: 222
Z nami od: 02 sierpnia 2003, 21:56
Lokalizacja: Gdynia/PL

Postautor: Cleriic » 07 października 2004, 21:49

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040913 Firefox/0.10.1

Nie do końca poprawili!
Fx 1.0PR to wersja 0.10.1 a nie 1.0.1!!
Wybierz Firefoksa i podbij Internet! :)
Cleriic
Moderator
 
Posty: 659
Z nami od: 09 stycznia 2004, 16:04
Lokalizacja: Polska :)


Wróć do Promocja

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: