Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Moderator: Pomocy?!
Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110614 Firefox/3.6.18
zauważyłem, że ostatnio coś mało osób wchodzi na forum, a także to, że osoby obeznane w temacie z coraz mniejszą intensywnością się wypowiadają.
Od jakiegoś czasu na forum jest tak, że dużo tematów jest zwyczajnie pozostawionych bez odpowiedzi, lub zawierających jakiś krótki komentarz, który nie za wiele wnosi. Później zaś gdy założyciel tematu pyta się dalej, temat jest już kompletnie ignorowany. Są tematy, które może w oczach "pomocników" są ciekawe i są regularnie rozwijane, jednak ludzie często mają problemy, z którymiś z programów Mozilli, które mają poważniejsze komplikacje, a są zwyczajnie pomijane. Czasami muszę podobny temat zakładać na jakimś forum komputerowym, aby otrzymać potrzebną pomoc w sprawie np. przeglądarki, albo klienta pocztowego. Często jest tak, że gdy jest z czymś problem to ktoś z "pomocy" wklei swój standardowy tekst typu -"Przeprowadź standardową diagnostykę, odinstaluj/zainstaluj na nowo program/y (...)", zamiast próbować dotrzeć bezpośrednio do źródła powodującego jakiś tam kłopot. Wiem, że wklejenie czegoś takiego jest o wiele łatwiejsze niż poważne zastanowienie się nad problemem, jednak takie rzeczy jak standardowa diagnostyka, ponowna instalacja programu, powinny być wykonywane w naprawdę już skrajnych przypadkach, kiedy wszystkie możliwości naprawy nie dają żadnego oczekiwanego rezultatu. Dlaczego użytkownik w celu naprawy ma robić kilkadziesiąt rzeczy, stawiać od nowa całą przeglądarkę lub klienta poczty, od nowa instalować dodatki, tworzyć nowe profile itp., zwyczajnie tracić czas i nerwy, jeżeli problem może okazać się na tyle błahy, że można się go pozbyć w kilkadziesiąt sekund czasu? Oczywiście wszystko prawdopodobnie będzie działać po zainstalowaniu i stworzeniu całego ogółu spraw na nowo, jednak jakimi stratami to jest obkupione.
Nie wiem co jest tego przyczyną, czy niezbyt duża znajomość "pomocników" forum na temat programów Mozilli, czy może brak czasu, albo niewielkie chęci do jakiegoś tam poświęcenia, które wiąże się z stukaniem w klawiaturę. Wiem, że teraz mamy czas wakacji, może wiele osób jest w tym momencie gdzieś na urlopie, ale też problem nie występuje od kilku tygodni, bo od co najmniej kilku miesięcy. Kiedyś była w miarę fachowa pomoc, teraz widzę, że jest tylko gorzej. Może wypadałoby przydzielić więcej osób obeznanych w programach Mozilli, do wspomagania użytkowników na forum, jeżeli kilka/kilkanaście osób nie daje sobie rady z udzielaniem pomocy.
Pozdrawiam
- njczyziu
- Posty: 299
- Z nami od: 06 stycznia 2010, 17:50
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:7.0a2) Gecko/20110709 Firefox/7.0a2 Aurora/7.0a2
njczyziu pisze:Często jest tak, że gdy jest z czymś problem to ktoś z "pomocy" wklei swój standardowy tekst typu -"Przeprowadź standardową diagnostykę, odinstaluj/zainstaluj na nowo program/y (...)", zamiast próbować dotrzeć bezpośrednio do źródła powodującego jakiś tam kłopot.
Temat omawiany wielokrotnie (np tu i tu). Jeśli problem nie jest nam znany (to znaczy nie pojawił się wcześniej i nie został rozwiązany), bądź też jego opis jest mało dokładny, musimy go dokładnie zdiagnozować. Po to jest SD żeby dotrzeć do źródła. Innym wyjściem jest po prostu zasiąść przed twoim komputerem. I koniec kropka. jeśli masz zastrzeżenia do SD - podaj nam swoje uwagi. Nie jesteś od dziś na forum i wiesz że jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę.
njczyziu pisze:takie rzeczy jak standardowa diagnostyka, ponowna instalacja programu, powinny być wykonywane w naprawdę już skrajnych przypadkach, kiedy wszystkie możliwości naprawy nie dają żadnego oczekiwanego rezultatu.
Podstawową możliwością naprawy jest... zdiagnozowanie problemu. SD to umożliwia - zauważ że nie nazwaliśmy tego Standardową Procedurą Naprawczą - tylko Standardową Diagnostyką.
njczyziu pisze:Oczywiście wszystko prawdopodobnie będzie działać po zainstalowaniu i stworzeniu całego ogółu spraw na nowo, jednak jakimi stratami to jest obkupione.
SD dla Fx zajmuje jakieś 5 minut czasu....
njczyziu pisze:Dlaczego użytkownik w celu naprawy ma robić kilkadziesiąt rzeczy, stawiać od nowa całą przeglądarkę lub klienta poczty, od nowa instalować dodatki, tworzyć nowe profile itp., zwyczajnie tracić czas i nerwy, jeżeli problem może okazać się na tyle błahy, że można się go pozbyć w kilkadziesiąt sekund czasu?
Jesli problem jest błahy jak np AskToolbar to nikt nie każe wykonywać SD.... Ale do innych rzadziej spotykanych SD jest konieczna.
njczyziu pisze:Może wypadałoby przydzielić więcej osób obeznanych w programach Mozilli, do wspomagania użytkowników na forum, jeżeli kilka/kilkanaście osób nie daje sobie rady z udzielaniem pomocy.
Ale na forum nie ma żadnej stałej ekipy do pomagania. Jest ekipa moderatorów, ale oni nie są tylko od pomagania ale głównie od trzymania porządku. Forum jest otwarte i każdy może pomóc. Przecież nikt ci nie zakazuje udzielać pomocy - odpisuj w kazdym wątku w którym możesz pomóc. A że wiele wątków pozostaje bez odpowiedzi... cóż... każdy z nas ma coraz więcej spraw "poza mozillą", w miarę możliwości staramy się pomagać... ale nie jesteśmy w stanie (moderatorzy) przeczytać i pomóc w każdym wątku. Nie jesteśmy na wyłącznośc Mozilli. Staramy się w miarę swoich możliwości, ale każdy z nas ma coraz więcej spraw dookoła. Poza tym - ile razy można omawiać te same tematy, tylko dlatego że ktoś ignoruje przyklejone tematy czy SD....
- Tomek
- Moderator
- Posty: 9041
- Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0a1) Gecko/20110712 Firefox/8.0a1
njczyziu pisze:Może wypadałoby przydzielić więcej osób obeznanych w programach Mozilli, do wspomagania użytkowników na forum, jeżeli kilka/kilkanaście osób nie daje sobie rady z udzielaniem pomocy.
Doskonały pomysł, przydzielam CIEBIE!
Nigdy nie widziałem, byś udzielił tu komuś pomocy, wchodzisz na forum tylko mając problem. Czas, byś się zrewanżował.
- dexter
- Moderator
- Posty: 8319
- Z nami od: 02 października 2004, 21:30
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110614 Firefox/3.6.18
Rewanżuje się na innych forach, w innych tematach. Wchodzę na to forum z pytaniami, bo jak sam widzisz nie studiuję Mozilli tak jak Ty. Może pierw przeczytaj dokładnie tekst, który chcesz później skomentować.
- njczyziu
- Posty: 299
- Z nami od: 06 stycznia 2010, 17:50
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0a2) Gecko/20110712 Firefox/7.0a2
- Tomek
- Moderator
- Posty: 9041
- Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0a2) Gecko/20110715 Firefox/7.0a2
- teo
- Moderator
- Posty: 2409
- Z nami od: 16 czerwca 2004, 09:15
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:7.0a2) Gecko/20110715 Firefox/7.0a2 Aurora/7.0a2
teo pisze:Tutaj nikt nikogo nie może do niczego zmusić.
jedyne co mi się nasuwa...
Nikt tu nikogo pod pistoletem nie zatrzymuje, wprost przeciwnie - ja tu siedzę z prawdziwą przyjemnością.
Dla młodzeszego pokolenia zagadka - skąd to cytat... nagroda - rejs po wiśle!
- Tomek
- Moderator
- Posty: 9041
- Z nami od: 19 sierpnia 2004, 06:52
Odp: Forum Mozilla - czyżby nieco się "opuściło"?
Przeglądarka: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:8.0a1) Gecko/20110801 SeaMonkey/2.5a1
I nasze forum nie jest odosobnione w tym temacie - podobnie sie dzieje na forach OOo, slackware itp.
Taka tendencja w sieci plus fakt, iż starsza kadra jest starsza i ma mniej czasu na siedzenie na forum, a młodsi maja inne kanały komunikacji.
SeaMonkey @ GNU/Linux
- KLAPEK
- Moderator
- Posty: 2189
- Z nami od: 10 czerwca 2002, 15:05
- Lokalizacja: ~/seamonkey
Kto jest online
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]