MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

thunderbird blokuje się i zawiesza

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: polres » 01 kwietnia 2015, 08:02

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0

Proszę o pomoc bo walczę z thunderbirdem od dłuższego czasu.
Mianowicie blokuje się i się zawiesza przy uruchamianiu i wysyłaniu wiadomości.
Nie pomaga wyłączenie indeksowania, nie pomaga wyłączanie antywirusa.
Nie mam pliku profiles z thunderbirdzie i nie wiem co z tym zrobić, bo mam 6 kont pocztowych i duże z tym problemy.
Dziękuję z góry za pomoc i zrozumienie.
polres
 

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: polres » 03 kwietnia 2015, 16:16

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0

Dziękuję za szybki brak odpowiedzi.
Pozdrawiam moderatora.
polres
 

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: Mirek » 05 kwietnia 2015, 19:56

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0

Nie wiem, co dokładnie zamierzałeś zrobić, ale jeśli chodzi o "Profiles" - to raczej chodziło o folder - nie plik. A folder ten (a raczej podfolder z odpowiednim profilem) znajdziesz np. przez: Pomoc -> Informacje dla pomocy technicznej -> Pokaż folder.
Na początek może spróbuj uruchomić Tb w Trybie awaryjnym Pomoc -> Uruchom ponownie z wyłączonymi dodatkami... i sprawdź, czy wtedy działa normalnie.
Jeszcze może sprawdź, czy przy odłączonym Internecie program działa lepiej.

PS: Ponaglanie raczej nic tu nie da - wszyscy (moderatorzy czy użytkownicy) udzielamy się tu "pro bono", kiedy mamy czas.
Mirek
Moderator
 
Posty: 2156
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: Pablo.gr » 15 kwietnia 2015, 20:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0

Mam to samo. Tzn. że przy każdym "uciążliwym" dla programu działaniu (wysyłka maila, sprawdzenie poczty itd) zawiesza się na moment.
Wtedy jak kliknę na ekran, to okno robi się nieco mniejsze, rozmazane i totalnie nie reaguje na nic.
Robiłem przeniesienie starych maili do archiwum, uruchomione jest bez dodatków, najnowsza wersja.
W poprzednich wersjach też czasem się to zdarzało, ale raz na tydzień, a teraz przy każdym razie.
Pablo.gr
 

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: Mirek » 15 kwietnia 2015, 23:09

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0

Podaj rozmiary plików Inbox, Sent, Drafs,Trash i ewentualnie innych dla wszystkich kont - (a przynajmniej te, które mają co najmniej kilkaset MB). Będą w podkatalogach Mail i/lub ImapMail.

Sprawdź, czy przy wyłączonym Windowsowym indeksowaniu poczty dzieje się to samo -
Narzędzia -> Opcje... -> Zaawansowane -> Ogólne, odznaczyć: Zezwalaj programowi Usługa wyszukiwania systemu Windows na wyszukiwanie wiadomości - choć może warto na czas testów w ogóle zatrzymać całą usługę Windows Search (Uruchom, services.msc, Windows Search, Zatrzymaj).

Dla testów wyłącz też indeksowanie w Thunderbirdzie:
Narzędzia -> Opcje... -> Zaawansowane -> Ogólne, odznaczyć: Indeksowanie wiadomości i wyszukiwanie. I może na czas testu zmień nazwę lub przenieś plik: global-messages-db.sqlite.

Opisany w moim poprzednim poście sposób uruchamia Tb z wyłączonymi dodatkami w tzw. trybie awaryjnym - i nie jest tym samym, co korzystanie z Tb bez włączonych dodatków - bo oprócz tego zmienia też parę ustawień - więc warto przetestować, czy w tym trybie problem również występuje.

Problemy z takim zawieszaniem Tb może powodować też antywirus - więc na chwilę go wyłącz (razem z modułami, które mogą mieć wpływ) albo w ogóle uruchom Windowsa w trybie awaryjnym (w którym zazwyczaj antywirus nie jest uruchamiany).

Jak częste masz ustawione sprawdzanie poczty dla wszystkich swoich kont? IMAP? POP?

Przeskanuj dysk chkdsk-iem, sprawdź stan parametrów S.M.A.R.T. dysku (czy przypadkiem nie chyli się ku upadkowi).

Nie zaszkodzi przeprowadzić porządkowania wszystkich folderów (i może pousuwać wszystkie pliki *.msf przy wyłączonym Tb).

Może trochę dziwne, ale na Mozilla Support, ktoś wspomniał, że pomogła mu ponowna instalacja Tb.

Jeśli masz kilka kont pocztowych - wyłączaj kolejno sprawdzanie i pobieranie maili dla każdego z nich, by sprawdzić, czy problemu nie powoduje któreś z nich.

No i jeszcze jedna możliwa przyczyna przychodzi mi do głowy - wirusy - ale to już raczej temat na inne forum.

Jak nic nie pomoże ani nie wskaże źródła problemu, to bym utworzył nowy profil i skonfigurował go od nowa. Jeśli działa prawidłowo, to zacząłbym stopniowo poprzenosić rzeczy ze starego profilu - książka adresowa, poczta, której nie ma już na serwerze itp.

Przed wykonaniem powyższych czynności, dobrze wykonać (tak na wszelki wypadek) kopię zapasową całego profilu.
Po większości zmian uruchamiaj ponownie Tb.
Mirek
Moderator
 
Posty: 2156
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: Marek 2016 » 17 listopada 2016, 11:55

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.99 Safari/537.36

Witam,
miałem ten sam problem ....Thunderbird wersja 45.4.0 wieszał się prawie za każdym razem (w szczególności przy mailach z załącznikami , im większy tym dłużej) przy wysyłaniu maila na ok 30s do 1,5min co było irytującym problemem jako że wysyłam mnóstwo maili.
Pomogło wyłączenie indeksowania w programie Thunderbird tak jak to opisał wcześniej Mirek » 15 kwietnia 2015, 23:09 (tylko wyłączyłem indeksowanie w programie Thunderbird i od razu problem znikł) :D
Marek 2016
 

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: crazyhenry » 23 grudnia 2016, 20:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Co tydzień mam takie coś:
Ostrzeżenie.
Wystąpił błąd podczas wysyłania wiadomości. Odpowiedź serwera: 4.7.1 <tene******cz@onet.eu>: Recipient address rejected: Sender address deferred by rule #CR-OUT-DEF-11 #1. Sprawdź adresata wiadomości (tene******cz@onet.eu), a następnie ponów próbę.
Co mam z tym zrobić, bo koresponduję z setką ludzi i czy wysyłam do jednego, czy 50-ciu7 jest to samo.
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2017, 14:39 przez Mirek, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: Ukrycie adresu mailowego
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: Mirek » 12 stycznia 2017, 14:42

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

@crazyhenry: Z tego co piszą, błąd #CR-OUT-DEF-11 #1 oznacza, że wysłano za dużo maili (>100 na godzinę?)
Mirek
Moderator
 
Posty: 2156
Z nami od: 09 sierpnia 2007, 20:37

Odp: thunderbird blokuje się i zawiesza

Postautor: crazyhenry » 12 stycznia 2017, 18:48

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0

Mirku, dzięki za odpowiedź. Na razie spokoj. Będę pilnował tej "setki" na godzinę. Wszystkiego najlepszego w Tym Roku 2017.
Henryk
'
Quo vadis Domine? Czy byt określa świadomość a niebyt jest nicością?
crazyhenry
 
Posty: 60
Z nami od: 04 października 2006, 18:21
Lokalizacja: Lubin/dolnośląskie/


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Baidu [Spider], dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: