MozillaPL.org - polskie centrum Mozilli

Główne menu:

7zip

Tematy specyficzne dla klienta poczty Mozilla Thunderbird

Moderator: Pomocy?!

7zip

Postautor: ja79 » 31 grudnia 2021, 00:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36

Dzień dobry.
Po ostatnich aktualizacjach mam problem z otwieraniem załączników z rozszerzeniem .7z z otrzymanych maili.
Klikanie, nawet wielokrotne w załącznik nie skutkuje żadną reakcją, można jedynie wybrać zapisz załącznik i potem go otworzyć z poziomu pulpitu.
Dodanie wpisu dla .7z do handlers.json nie pomaga.
Nie pomogła nawet aktualizacja do najnowszej bety.
Kolega ma ten sam problem, więc to nie jest problem jednostkowy.
Czy macie jakieś pomysły jak obejść temat?
ja79
 
Posty: 3
Z nami od: 31 grudnia 2021, 00:05

Odp: 7zip

Postautor: krystian3w » 31 grudnia 2021, 12:57

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Android 11; Mobile; rv:95.0) Gecko/95.0 Firefox/95.0

Ja mam to samo z 7-zip zstd, najpewniej nawalił twórca 7-zip i problem leci nawet do forków typu 7z-zstd.
¡Moz://a zorro de fuego!

Moz://a raposa de fogo!
krystian3w
 
Posty: 1742
Z nami od: 01 grudnia 2017, 15:27

Odp: 7zip

Postautor: ja79 » 01 stycznia 2022, 16:15

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36

krystian3w nie jestem pewien czy to wina 7zip. Jeden post szybciej czytałem, że thunderbird zachował się podobnie w przypadku pliku pdf (w pliku było .PDF zamiast .pdf).
ja79
 
Posty: 3
Z nami od: 31 grudnia 2021, 00:05

Odp: 7zip

Postautor: wberlinski » 04 stycznia 2022, 20:49

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:96.0) Gecko/20100101 Firefox/96.0

Niestety w wyszukiwarkach nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Trochę pokombinowałem i się udało.
1. Należy uruchomić edytor rejestru regedit.exe
2. należy odszukać gałąź: Komputer\HKEY_CLASSES_ROOT\.7z
3. utworzyć wartość ciągu: Content Type
4. wpisać wartość application/7z
5. uruchomić ponownie Thunderbird
6. spróbować otworzyć załącznik .7z
Thunderbird powinien zapytać czy zapisać, czy otworzyć w aplikacji. Jak ustawi się, że ma taką czynność wykonywać domyślnie to zawsze dwuklik na tym załączniku otworzy program np. 7-zip.

Pozdrawiam
wberlinski
 
Posty: 1
Z nami od: 04 stycznia 2022, 20:41

Odp: 7zip

Postautor: ja79 » 07 stycznia 2022, 17:47

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/96.0.4664.110 Safari/537.36

wberlinski Dziękuję, działa.

Pozdrawiam
ja79
 
Posty: 3
Z nami od: 31 grudnia 2021, 00:05

Odp: 7zip

Postautor: jandzban999 » 10 stycznia 2022, 12:45

Przeglądarka: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:95.0) Gecko/20100101 Firefox/95.0

wberlinski pisze:Niestety w wyszukiwarkach nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Trochę pokombinowałem i się udało.
1. Należy uruchomić edytor rejestru regedit.exe
2. należy odszukać gałąź: Komputer\HKEY_CLASSES_ROOT\.7z
3. utworzyć wartość ciągu: Content Type
4. wpisać wartość application/7z
5. uruchomić ponownie Thunderbird
6. spróbować otworzyć załącznik .7z
Thunderbird powinien zapytać czy zapisać, czy otworzyć w aplikacji. Jak ustawi się, że ma taką czynność wykonywać domyślnie to zawsze dwuklik na tym załączniku otworzy program np. 7-zip.

Pozdrawiam

Od jakiegoś czasu męczę się z takim samym problemem tyle, że z Corelem. Twój sposób pomógł także na to. Wielkie dzięki.
jandzban999
 
Posty: 1
Z nami od: 10 stycznia 2022, 12:39


Wróć do Klient poczty Thunderbird

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: dexter, Google [Bot]

Przejdź do powiązanej strony

Nawigacja:

Stopka: