Ja tylko jeszcze w sprawie odnośnika do pobrania.
Próbowałem spojrzeć na tę stronę okiem użytkownika, który kompletnie nie wie gdzie się znalazł (to trudne, ale starałem się). I postaram się opisać co następuje:
- nagłówek, jako ciemniejszy, przyciąga wzrok; daje się wyróżnić w nim jaśniejsze menu, które kieruje wzrok na prawą stronę. I teraz uważam, że pod menu powinien się znaleźć link, bo w tej okolicy się zatrzymuje wzrok na dłużej, a nam chodzi o to, żeby zachęcić do pobrania. Czyli po nagłówku pierwszą kolumną, którą zauważam jest kolumna prawa, a nie lewa.
Zerknijcie jeszcze na portale: wp.pl, onet.pl, gazeta.pl - tam najważniejsze informacje są umieszczone po prawej stronie.
O, jeszcze jeden głos za prawą stroną:
Użytkownik (taki zwykły) nie ma pojęcia, że może po wpisaniu adresu wcisnąć ENTER. On zwykle wpisuje adres a potem klika w przycisk "Przejdź". Czyli myszka zostaje po prawej stronie. Tam też jest pasek przewijania, do którego użytkownik dość często sięga (proponuję obserwację pracowników dowolnego biura). Wszelkie przyciski nawigacyjne (szukaj, loguj) też najczęściej znajdują się z prawej strony okienka input.
Tak więc nie wiem na czym opierali się autorzy tego raportu, o którym mówisz, ale posunę się nawet do stwierdzenia, że ci Amerykanie są dziwniejsi niż mi się wydawało
Dlatego ja bym jednak zamienił te kolumny boczne miejscami.
Ale poczekaj jeszcze co inni powiedzą - ja tylko przedstawiam swoją opinię popartą pewnymi obserwacjami.
edit: O, i kolejny malutki głosik - jak ZU przeszkadza kursor myszki (zakładając, że większość ZU jest praworęcznych) to przesuwa ją niedbałym ruchem od siebie (prawą ręką) i kursor ląduje w prawym górnym rogu albo gdzieś po prawej stronie.
